plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۰
کد مطلب : ۲۲۶۰۸

کی‌یف: نیروهای اوکراین کنترل تمام منطقه پایتخت را بدست گرفتند

گانا مالیار معاون وزیر دفاع اوکراین گفت، پس از عقب نشینی نیروهای روسیه از برخی نقاط کلیدی، نیروهای اوکراین توانستند کنترل تمام منطقه کی‌یف را بدست آورند.
کی‌یف: نیروهای اوکراین کنترل تمام منطقه پایتخت را بدست گرفتند
مالیار شنبه‌شب گفت: ایرپین، بوچا، گوستومل و تمام منطقه کی‌یف پایتخت اوکراین از کنترل مهاجمان آزاد شد. شهرهای یاد شده، در چند هفته گذشته شاهد درگیری‌های شدید میان نیروهای روسیه و اوکراین بوده است.

شهردار بوچا نیز روز شنبه گفت که نزدیک به ۳۰۰ نفر در یک گور دسته جمعی دفن شده‌اند. گوستومل محل نبردهای سنگین میان نیروهای روسیه و اوکراین برای کنترل یک فرودگاه راهبردی در نزدیکی پایتخت اوکراین بوده است.

روسیه در پی مذاکرات روز سه‌شنبه هفته گذشته میان هیئت‌های این کشور و اوکراین در استانبول، اعلام کرد که قصد دارد فعالیت‌های نظامی نیروهای خود را در شمال اوکراین، به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد.

*احتمال دیدار زلنسکی و پوتین

از سوی دیگر، دیوید آرخامیا مذاکره کننده ارشد اوکراین در مذاکرات با روسیه گفت، ولودیمیر زلنسکی و ولادیمیر پوتین روسای جمهور اوکراین و روسیه به احتمال زیاد در ترکیه با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

زلنسکی رئیس جمهور اوکراین تاکنون چند بار خواستار دیدار و گفت وگوی مستقیم با پوتین رئیس‌جمهور روسیه شده است.

تاکنون ۶ دور مذکرات صلح میان مذاکره کنندگان کی‌یف و مسکو از زمان آغاز جنگ در پنجم اسفندماه به منظور برقراری آتش بس و رسیدن به توافقی بر سرخواسته‌های دو طرف برگزار شده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در ۵ اسفند(۲۴ فوریه) تهاجم نظاامی به اوکراین را با نام «عملیات نظامی ویژه» آغاز کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به جنگ و رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین همچنان ادامه دارد و این روزها وارد چهلمین روز خود شده است.

انتهای پیام/*
 
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما