کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کی‌یف: نیروهای اوکراین کنترل تمام منطقه پایتخت را بدست گرفتند

ایرنا , 14 فروردين 1401 ساعت 7:40

گانا مالیار معاون وزیر دفاع اوکراین گفت، پس از عقب نشینی نیروهای روسیه از برخی نقاط کلیدی، نیروهای اوکراین توانستند کنترل تمام منطقه کی‌یف را بدست آورند.


مالیار شنبه‌شب گفت: ایرپین، بوچا، گوستومل و تمام منطقه کی‌یف پایتخت اوکراین از کنترل مهاجمان آزاد شد. شهرهای یاد شده، در چند هفته گذشته شاهد درگیری‌های شدید میان نیروهای روسیه و اوکراین بوده است.

شهردار بوچا نیز روز شنبه گفت که نزدیک به ۳۰۰ نفر در یک گور دسته جمعی دفن شده‌اند. گوستومل محل نبردهای سنگین میان نیروهای روسیه و اوکراین برای کنترل یک فرودگاه راهبردی در نزدیکی پایتخت اوکراین بوده است.

روسیه در پی مذاکرات روز سه‌شنبه هفته گذشته میان هیئت‌های این کشور و اوکراین در استانبول، اعلام کرد که قصد دارد فعالیت‌های نظامی نیروهای خود را در شمال اوکراین، به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد.

*احتمال دیدار زلنسکی و پوتین

از سوی دیگر، دیوید آرخامیا مذاکره کننده ارشد اوکراین در مذاکرات با روسیه گفت، ولودیمیر زلنسکی و ولادیمیر پوتین روسای جمهور اوکراین و روسیه به احتمال زیاد در ترکیه با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

زلنسکی رئیس جمهور اوکراین تاکنون چند بار خواستار دیدار و گفت وگوی مستقیم با پوتین رئیس‌جمهور روسیه شده است.

تاکنون ۶ دور مذکرات صلح میان مذاکره کنندگان کی‌یف و مسکو از زمان آغاز جنگ در پنجم اسفندماه به منظور برقراری آتش بس و رسیدن به توافقی بر سرخواسته‌های دو طرف برگزار شده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در ۵ اسفند(۲۴ فوریه) تهاجم نظاامی به اوکراین را با نام «عملیات نظامی ویژه» آغاز کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به جنگ و رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین همچنان ادامه دارد و این روزها وارد چهلمین روز خود شده است.

انتهای پیام/*
 


کد مطلب: 22608

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/22608/کی-یف-نیروهای-اوکراین-کنترل-تمام-منطقه-پایتخت-بدست-گرفتند

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir