plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۹
کد مطلب : ۲۲۴۲۴

سفر هماهنگ کننده مذاکرات ایران در اتحادیه اروپا به تهران

انریکه مورا، فرستاده اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده اروپایی مذاکرات وین امروز (شنبه) در تلاش برای رفع اختلافات به تهران سفر می کند.
سفر هماهنگ کننده مذاکرات ایران در اتحادیه اروپا به تهران
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از رویترز، انریکه مورا، هماهنگ کننده اتحادیه اروپا برای مذاکرات هسته ای ایران روز شنبه به منظور دیدار با علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران به تهران سفر می کند.

بنابر گزارش رویترز، انریکه مورا، فرستاده اتحادیه اروپا و مسئول هماهنگی مذاکرات هسته‌ای وین، این خبر را اعلام کرده است.

او همچنین به عنوان معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا فعالیت می‌کند.
مقامات کشورمان تا کنون در باره سفر مورا به تهران اظهار نظری نکرده اند.

*روایت کاخ سفید از آخرین تحولات در مذاکرات وین

از سوی دیگر، «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید دیروز جمعه بار دیگر تصریح کرد برخی مسائل در مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین هنوز حل نشده‌اند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، سالیوان گفت که ایالات متحده هنوز گفت‌وگوها در وین بر سر برنامه هسته‌ای ایران را ادامه می‌دهد اما در صورت شکست دیپلماسی با متحدانش برای افزایش فشار بر ایران همکاری خواهد کرد.

سالیوان که به همراه «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در حال سفر به لهستان بود در هواپیمای شماره یک آمریکا به خبرنگاران گفت که پیشرفت‌های محسوسی در حل و فصل پاره‌ای مسائل مهم برای واشنگتن حاصل شده است.

او گفت: «هنوز برخی مسائل باقی مانده‌اند. هنوز کارهایی باقی مانده‌اند که باید انجام شوند. ما به دنبال یک نتیجه دیپلماتیک هستیم که برنامه هسته‌ای ایران را مهار می‌کند. البته اگر دیپلماسی موفق نشود با شریکان بین‌المللی‌مان برای افزایش فشار بر ایران همکاری‌ خواهیم کرد.»

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما