plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲
کد مطلب : ۲۲۴۶۶
در دیدار انریکه مورا

باقری: طرف آمریکایی از واقع‌گرایی برخوردار باشدمی‌توان به توافق دست یافت

بحث و رایزنی طرفین درباره موضوعات باقیمانده
علی باقری در دیدار انریکه مورا با اشاره به جدیت و عزم جمهوری اسلامی ایران برای نهایی کردن توافق در وین، تأکید کرد: در صورتی که طرف آمریکایی از واقع‌گرایی برخوردار باشد می‌توان به توافق دست یافت.
باقری: طرف آمریکایی از واقع‌گرایی برخوردار باشدمی‌توان به توافق دست یافت
به گزارش ایصال نیوز، «انریکه مورا» معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ ‌کننده مذاکرات وین که به تهران سفر کرده است، امروز (یکشنبه) هفتم فروردین ماه با علی باقری مذاکره‌کننده ارشد و معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در محل وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌گو کرد.

در این نشست طرفین ضمن تبادل نظر در مورد آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین، درباره موضوعات باقیمانده به بحث و رایزنی پرداختند.

مذاکره‌کننده ارشد کشورمان با اشاره به جدیت و عزم جمهوری اسلامی ایران برای نهایی کردن توافق در وین، تأکید کرد: در صورتی که طرف آمریکایی از واقع‌گرایی برخوردار باشد می‌توان به توافق دست یافت.

انریکه مورا، هماهنگ کننده مذاکرات وین نیز در این دیدار گزارشی از آخرین رایزنی‌های خود با سایر طرف‌ها ارائه کرد.

باقری و انریکه مورا در روزهای آینده به تماس و رایزنی نزدیک ادامه خواهند داد.
مورا همچنین امروز با حسین امیرعبداللهیان دیدار کرد.

گفتنی است، «انریکه مورا» معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده گفت‌وگوها در وین در ساعات پایانی جمعه شب پنجم فروردین ماه در توئیتی خبر داد که روز شنبه به تهران سفر خواهد کرد و با علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

وی در ادامه این توئیت نوشت: «برای رفع شکاف‌های باقیمانده در مذاکرات وین در مورد برجام تلاش خواهیم کرد. ما باید این مذاکره را به نتیجه برسانیم. خیلی چیزها در خطر است».

دقایقی بعد نیز خبرنگار نشریه «وال استریت ژورنال» به نقل از منابع مطلع گزارش داد که مورا بعد از سفر به تهران، به واشنگتن می‌رود تا برای نهایی‌کردن این گفت‌وگوها تلاش کند.

مورا فردا دوشنبه برای رایزنی برجامی بیشتر، به آمریکا سفر خواهد کرد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما