plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۷
کد مطلب : ۲۲۴۲۲

افزایش بهای نفت در پی حملات گسترده یمن علیه مخازن آرامکو

رسانه‌های عربی گزارش دادند حملات پهپادی و موشکی به تأسیسات نفتی آرامکو در جده، باعث افزایش قیمت جهانی نفت خام شد. خبرها حاکی از انهدام تاسیسات آرامکو در جده و وقوع آتش سوزی گسترده است.
افزایش بهای نفت در پی حملات گسترده یمن علیه مخازن آرامکو
به گزارش ایصال نیوز، پس از عملیات موشکی عصر جمعه نیروهای مسلح یمن علیه مواضع عربستان سعودی و تأسیسات نفتی آرامکو در جده، رسانه‌ها از افزایش بهای جهانی نفت خبر دادند.

شبکه «المسیره» بامداد شنبه گزارش داد: «پس از سومین عملیات شکستن محاصره و هجوم به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان سعودی، قیمت نفت افزایش پیدا کرد».

در ادامه این گزارش آمده است: «قیمت هر بشکه نفت برنت به ۱۲۰ دلار و ۶۵ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز به ۱۱۳.۹ دلار افزایش پیدا کرد».

همزمان خبرگزاری دولتی سعودی (واس) به نقل از یک مقام در وزارت انرژی این کشور نوشت: «ما مسئولیتی در قبال کمبود عرضه نفت در بازارهای جهانی نخواهیم داشت».

این منبع رسمی در وزارت انرژی عربستان سعودی اضافه کرد: «[حمله به آرامکو] پیامدهای جدی برای بخش‌های تولید، فرآوری و پالایش داشته که بر ظرفیت تولید نفت عربستان تأثیر می‌گذارد».

شامگاه جمعه بود که سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن از انجام علیات سوم «شکست محاصره» علیه عربستان سعودی خبر داد.

همزمان با تداوم آتش‌سوزی گسترده در تأسیسات آرامکو در جده، سطح هشدار و آماده‌باش در امارات نیز از بیم عملیات یمنی‌ها افزایش یافت.

منابع مطلع اعلام کردند، «اطلاعاتی مبنی بر سوختن کامل تاسیسات آرامکو در جده و وقوع آتش سوزی به شکلی بی‌سابقه در دست است.

اطلاعات حاکی از آن است که آتش‌سوزی در مخازن و تاسیسات سوخت باعث از بین رفتن کل تاسیسات شده است».

شبکه خبری الحدث عربستان سعودی هم بامداد شنبه گزارش داد که با وجود گذشت ساعاتی از حملات نیروهای یمنی، تأسیسات آرامکو در جده همچنان در آتش می‌سوزد.

شبکه سعودی الحدث با پخش تصاویر مستقیم از این تأسیسات که هدف حمله نیروهای یمنی قرار گرفته، گزارش داد، زبانه های آتش و دود از این تأسیسات به هوا برخاسته است.

وزارت انرژی عربستان سعودی پیش تر اعلام کرده بود که پالایشگاه فرآورده های نفتی در جده و المختاره در جازان با موشک مورد حمله قرار گرفتند.

وزارت انرژی عربستان سعودی افزود: عربستان مسؤولیتی در قبال کمبود نفت با توجه به حملات مداوم نخواهد داشت.

از سوی دیگر سخنگوی نظامی ائتلاف سعودی از آغاز حملات هوایی انتقامی ائتلاف، از بامداد امروز شنبه به صنعا و حدیده خبر داد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما