plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
کد مطلب : ۲۱۵۸۸

بهای جهانی نفت به بالاترین سطح در هفت سال گذشته رسید

بهای جهانی نفت بار دیگر بیش از 1 درصد افزایش یافت و به باور تحلیلگران، بحران اوکراین می‌تواند بهای جهانی نفت را به بالاتر از 100 دلار برساند.
بهای جهانی نفت به بالاترین سطح در هفت سال گذشته رسید
به گزارش ایصال نیوز، بهای نفت روز دوشنبه به بالاترین سطح در بیش از هفت سال گذشته رسید. حمله احتمالی روسیه به اوکراین و اعمال تحریم‌های آمریکا و اروپا و کاهش صادرات این تولیدکننده بزرگ می‌تواند بازاری را که همین حالا نیز تحت فشار است، با تلاطم مواجه کند.

به گزارش رویترز، صبح امروز بهای نفت خام برنت دریای شمال به 95 دلار و 56 سنت در ازای هر بشکه رسید که 1.12 دلار یا 1.2 درصد افزایش نشان می‌دهد.

نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز با 1.28 دلار یا 1.4 درصد افزایش، 94 دلار و 38 سنت در ازای هر بشکه معامله شد که بالاترین رقم از سپتامبر 2014 محسوب می‌شود.

ادعا‌های مقامات ایالات متحده در مورد حمله قریب‌الوقوع روسیه به اوکراین، بازارهای مالی جهان را متزلزل کرده است.

ادوارد مویا، تحلیلگر مرکز OANDA در یادداشتی نوشت: «اگر ... جابجایی نیروها اتفاق بیفتد، نفت برنت هیچ مشکلی برای صعود به بالای سطح 100 دلار نخواهد داشت.»
وی افزود: قیمت نفت به شدت بی‌ثبات خواهد ماند و نسبت به تحولات لحظه‌ای در مورد وضعیت اوکراین حساس خواهد بود.

این تنش ها در حالی رخ می‌دهد که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش، گروهی موسوم به اوپک پلاس، با وجود وعده‌های ماهانه برای افزایش تولید 400 هزار بشکه‌ای در روز تا مارس، همچنان برای افزایش تولید خود با دشواری‌هایی مواجه هستند.

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که شکاف بین تولید اوپک پلاس و هدف‌گذاری آن به 900 هزار بشکه در روز در ژانویه افزایش یافت، در حالی که جی‌پی مورگان گفت که شکاف اوپک به تنهایی 1.2 میلیون بشکه در روز است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما