plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷
کد مطلب : ۲۲۳۵۸
رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندی:

ایران در سال ۱۴۱۰ یک کشور سالخورده می شود

به ازای ۶۱۰ سالمند یک تخت وجود دارد
رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندی، بر ضرورت راه اندازی مستمری و بیمه مراقبت سالمندان تاکید کرد و گفت: ایران در سال ۱۴۱۰ یک کشور سالخورده می شود.
عکس آرشیوی ست
عکس آرشیوی ست
به گزارش ایصال نیوز، حسام الدین علامه در جلسه هم اندیشی سند ملی سلامت سالمندان، افزود: در سال ۱۳۹۵ تعداد سالمندان بدون همسر بالغ ۸۰ هزار نفر بود و این در شرایطی است که در گروه سنی ۴۰ الی ۶۰ سال یک میلیون و ۵۰۰ هزار مجرد هستند و آمار تجرد در گروه سنی ۳۱ ال ۳۹ سال بالغ بر ۴ میلیون نفر است.

وی ادامه داد: کمیته امداد برای سالمندان تحت پوشش خود فقط ۳۱۰ هزار تومان مستمری پرداخت می‌کند در حالی که باید در کشور برای پرداخت مستمری سالمندی برنامه جدی صورت پذیرد.

علامه با تاکید بر تعیین یارانه برای دوران سالمندی، عنوان کرد: بسیاری از سالمندان حقوق ندارند در حالی که در طی چند سال اخیر تعداد مستاجرین نیز بیشتر شده است که گروهی از این مستاجرین، سالمندان هستند.

وی با اشاره کمبود تخت برای سالمندان در ایران، افزود: در ایران به ازای ۶۱۰ سالمند یک تخت وجود دارد ولی در کشورهای توسعه یافته به ازای هر ۱۸ سالمند ۱۸ تخت تأمین شده است.

علامه با اشاره به اینکه در چند سال اخیر میزان امید به زندگی افزایش یافته است ولی زیرساخت جمعیتی فراهم نشده است، گفت: جمعیت سالمندی کشور از سال ۱۴۱۰ از آمار ۱۴ درصد عبور می‌کند و ایران یک کشور سالخورده می‌شود.

وی با نگرانی از نبود لایحه جامع حمایت از حقوق سالمندان و فقدان بیمه مراقبت طولانی مدت در کشور، افزود: سالمندان در ایران مستمری ندارند و بودجه مناسبی نیز از نهادهای حمایتی صورت نمی‌پذیرد.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : اسپوتنیک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما