plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
کد مطلب : ۲۲۲۵۶

وندی شرمن: نشانه‌هایی از تمایل روسیه برای مذاکره دیده می‌شود

معاون وزیر خارجه آمریکا به "فاکس نیوز ساندی" گفت که روسیه نشانه‌هایی از "تمایل برای انجام مذاکرات واقعی و جدی" در خصوص اوکراین نشان داده است.
وندی شرمن: نشانه‌هایی از تمایل روسیه برای مذاکره دیده می‌شود
به گزارش ایصال نیوز، وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه اظهار کرد: دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا تلاش کرده تا فشار زیادی علیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اعمال کند تا بتواند به این جنگ خاتمه دهد و به آتش‌بس میان روسیه و اوکراین دست یابد.

وی افزود: این فشارها تا حدودی تاثیر خود را گذاشته است. ما شاهد نشانه‌هایی از تمایل برای انجام مذاکرات واقعی و جدی از سوی رئیس جمهوری روسیه هستیم. اما باید بگویم که آنچه تاکنون اتفاق افتاد این است که ولادیمیر پوتین قصد نابودی اوکراین را دارد و ما باید به هر طریقی که می‌توانیم به اوکراینی‌ها کمک کنیم.

پیشتر میخائیل پادولیاک، مشاور رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین عنوان داشت که مذاکرات بین دو کشور بدون وقفه در قالب ویدئو کنفرانس امروز (دوشنبه) ادامه خواهد داشت.

خبرنگار آکسیوس گزارش داد که از زمان شروع حمله روسیه به اوکراین، مذاکرات در ترکیه از "بالاترین سطح" برخوردار بود. اما روسیه بار دیگر اوکراین را متهم و اعلام کرد تا زمانی که کی‌یف با خواسته‌های روسیه موافقت نکند، این حملات ادامه خواهد داشت.

گفتنی است؛ امروز دوشنبه، نوزدهمین روز حمله روسیه به اوکراین در حالی آغاز شد که بمباران مناطق مسکونی اوکراین ادامه دارد و همزمان کرملین اعلام کرد دور جدید گفت‌وگوهای صلح بین روسیه و اوکراین امروز (دوشنبه) آغاز شده است.

همزمان تلاش‌های دیپلماتیک فرانسه برای کمک به یافتن راهی برای آتش‌بس ادامه‌ دارد. بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا نیز متعهد شده است که کشورش به بررسی گزینه‌ها برای تقویت توان دفاعی اوکراین در مقابل روسیه ادامه دهد.

از سوی دیگر مقامات آمریکایی از درخواست روسیه از چین برای کمک تسلیحاتی و مالی خبر دادند.

سی‌ان‌ان‌ می‌گوید روسیه برای دریافت تجهیزات نظامی شامل پهپاد از پکن کمک خواسته است. اما پکن گفته است که خبری از این درخواست ندارد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما