plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۴
کد مطلب : ۲۳۰۲۵

وزیر خزانه‌داری آمریکا: جنگ در اوکراین باعث تشدید ناامنی غذا شده است

وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت که حمله روسیه به اوکراین و مسئله جنگ باعث تشدید "ناامنی غذا" در جهان شده و بر قیمت‌ها و تورم جهانی تاثیر گذاشته است.
وزیر خزانه‌داری آمریکا: جنگ در اوکراین باعث تشدید ناامنی غذا شده است
به گزارش ایصال نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، «جنت یلن»، وزیر خزانه‌داری آمریکا عنوان داشت که حتی قبل از جنگ هم بیش از ۸۰۰ میلیون نفر یا حداقل ۱۰ درصد از جمعیت جهان از ناامنی غذایی و گرسنگی مزمن رنج می‌بردند و آمار و ارقام‌های جدید نشان می‌دهد که افزایش قیمت‌های غذا می‌تواند حداقل ۱۰ میلیون تن از مردم را با فقر مواجه کند.

یلن از کشورهای رده بالا خواست که از ممنوعیت‌های صادرات که می‌تواند قیمت‌ها را افزایش دهد، خودداری و از اقشار آسیب‌پذیر و کشاورزان خرده‌مالک حمایت کنند؛ این پیامی بود که وزیر دارایی آلمان هم بر اهمیت آن تاکید کرد.

وزیر خزانه‌داری آمریکا افزود: «می‌خواهم صریح صحبت کنم. دلیل همه این موارد، اقدامات روسیه علیه اوکراین است. آمریکا با شرکای خود در حال کمک ‌کردن به کاهش تاثیرات این جنگ هستند.»

کریستین لیندر، وزیر دارایی آلمان هم تاکید کرد که اقدامات هدفمندی احتیاج است تا از چنین مشکلاتی جلوگیری کرد. وی از همه کشورها خواست تا محدودیت‌های صادراتی غیرقابل توجیه را اعمال نکنند.

وزیر دارایی آلمان گفت که گروه ۷ (G۷) متعهد شده است که با موسسات مالی بین‌المللی و سازمان‌های دولتی هم‌فکر کمک کنند تا بهترین اقدام ممکن را در این راستا انجام دهند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما