plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷
کد مطلب : ۲۲۲۴۹
رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور:

حدود ۲۷ هزار عنوان کتاب در زمینه دفاع مقدس وجود دارد

رونمایی از ۴۳ عنوان کتاب مکتوب و ۳۰ عنوان کتاب صوتی دفاع مقدس در اصفهان
رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور در آیین بزرگداشت روز شهدا و رونمایی از ۷۳ عنوان کتاب مکتوب و صوتی دفاع مقدس گفت: ۲۴ تا ۲۷ هزار عنوان کتاب در حوزه آثار مکتوب دوران دفاع مقدس وجود دارد.
حدود ۲۷ هزار عنوان کتاب در زمینه دفاع مقدس وجود دارد
به گزارش ایصال نیوز، سرهنگ عباس بایرامی، روز یکشنبه در مراسم بزرگداشت روز شهدا و آیین رونمایی از ۴۳ عنوان کتاب مکتوب و ۳۰ عنوان کتاب صوتی دفاع مقدس در سالن اجتماعات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان افزود: با توجه به برخی نوسانات آماری در این زمینه، امکان ارائه آمار دقیق در باره آثار مکتوب دوران دفاع مقدس نیست.

وی اظهار داشت: آمار آثار مکتوب دوران دفاع مقدس کشور خوب اما نسبت به عظمتو بزرگی آن دوران مُشعشع، هنوز خیلی اندک است.

بایرامی ادامه داد: پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس، نخستین افرادی هستند که در زمینه حفظ و نشر آثار و وقایع دوران دفاع مقدس سهم و نقش دارند.

رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور اظهار داشت: تاکنون اقدامات بسیاری در زمینه نشر آثار دفاع مقدس صورت گرفته اما تا به امروز درصد کمی از آب این اقیانوس بیکران استفاده شده است.

وی همچنین با گرامیداشت روز ملی شهدا گفت: دوران دفاع مقدس به فرموده رهبر معظم انقلاب مانند یک گنج پنهان است که باید استخراج شود و از حالت پنهانی خود خارج شود. سرهنگ بایرامی تاکید کرد: استان اصفهان قطب ایثار کشور است و در دوران جنگ هم همواره اصفهانی‌ها زبانزد بودند. به گفته وی، حماسه بی‌نظیر رزمندگان اصفهانی در همه لحظه‌های هشت سال دفاع مقدس و پس از آن در جبهه مقاومت، خود را به ثبوت رساند.

رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور افزود: مستندسازی دوران دفاع مقدس، کار عظیمی و وسیعی است که نیاز به عزم و اراده جنگی دارد وی با بیان اینکه امروز نیاز به سوژه یابی و سوژه‌شناسی داریم، گفت: شهدا، خانواده‌های آنها و رزمندگانی که در دفاع مقدس حضور داشتند بعنوان سوژه محسوب می‌شوند اما بعضی از سوژه‌ها ناب هستند که هنوز نتوانستیم خیلی از آنها را مکتوب کنیم.

سرهنگ بایرامی ادامه داد: با وجود همه پیشرفت‌ها در دنیای علم و فناوری، هنوز آثار مکتوب بعنوان آثار بی بدیل محسوب می شود.

وی وضع نشر کتاب‌های دوران دفاع مقدس را خوب توصیف و خاطرنشان کرد: بر اساس آمار وزارت ارشاد و خانه کتاب و ادبیات ایران، میزان فروش کتاب در نمایشگاه مجازی ۲ سال پیش در تهران، فوق‌العاده خوب و میزان فروش کتاب های حوزه دفاع مقدس بهتر از همه بود.

رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور اظهار داشت: امروز گرایش جوان‌ها و نوجوان‌ها به بخش مکتوب دفاع مقدس زیاد است و هرچه بتوانیم در این زمینه ورود کنیم ظرفیت لازم برای کار وجود دارد.

بایرامی اضافه کرد: اکنون نیاز شدیدی به تولیدات جدید از جمله تولیدات صوتی و کوتاه در کنار آثار مکتوب دوران دفاع مقدس داریم.

وی اضافه کرد: نسل امروز جامعه کوتاه خوان هستند و باید داستان‌ها و کتاب‌های کوتاه و تولیدات موبایلی در اختیار آنها قرار دهیم تا بتوانیم پاسخگوی نیازها و ذائقه آنها باشیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: راه‌های بسیاری برای زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا وجود دارد که یکی از آنها از طریق ثبت و مکتوب کردن این آثار و نشر کتاب است.

سرهنگ محمد رضایی افزود: پنج راهبرد از جمله نیاز مخاطب، تنوع مخاطب، تنوع موضوع و رده‌ها، توجه به زبان‌های عربی و انگلیسی و استفاده از ظرفیت های غیرچاپی بعنوان نقشه راه مجموعه ادبیات این بنیاد در هیات اندیشه‌ورز بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان پی‌ریزی شده است.

وی با اشاره به موضوع آثار مکتوب و صوتی ارائه شده در زمینه رُمان، کودک و نوجوان، زنان، روحانیت، شهدای سلامت، جوانان، جبهه مقاومت و نقش جهاد سازندگی در دفاع مقدس اظهار داشت: در یک فرصت محدود حدود سه ماهه ۳۰ عنوان کتاب صوتی تهیه و در اختیار مخاطبان قرار داده شد.

آیین رونمایی از ۴۳ عنوان کتاب مکتوب و ۳۰ عنوان کتاب صوتی منتشر شده در سال ۱۴۰۰ به مناسبت بزرگداشت روز شهدا و چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، امروز با حضور مشاور عالی فرمانده کُل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اداره کل حفظ اثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان برگزار شد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما