plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
کد مطلب : ۱۹۸۲۴
در گفتگویی به مناسبت گرامیداشت سالگرد حماسه 25 آبان اصفهان

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان: مردم اصفهان همواره سرآمد دین‌داری و ولایت مداری هستند

پیام حماسه ۲۵ آبان مقاومت است
محمدرضا جان‌نثاری به مناسبت حماسه 25 آبان مردم اصفهان گفت: ایثارگر و ایثارگری به‌سرعت خلق نمی‌شود بلکه این مفاهیم و نمود آن‌ها در جامعه در طول سال‌های متمادی و بر اساس هویت و پیشینه تاریخی اصفهان شکل‌گرفته است. اصفهان امروز همان اصفهان قدیم باریشه‌های محکم اعتقادی است، اگر لازم باشد همین جوانان همانند رزمندگان دوان دفاع مقدس به میدان می‌آیند و ایثارگری همچنان ادامه می‌یابد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان: مردم اصفهان همواره سرآمد دین‌داری و ولایت مداری هستند
به گزارش ایصال نیوز، معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان، روز سه‌شنبه در گفت‌گویی ادامه داد: مردم اصفهان همواره سرآمد دین‌داری، ولایت مداری و اعتقاد عمیق اسلامی بوده‌اند و این ویژگی نسل به نسل منتقل‌شده است.

وی بابیان اینکه بین مبانی اعتقادی و نقش‌آفرینی دفاع مقدس ارتباط قوی وجود دارد، افزود: نمود و جلوه چنین پیشینه پربار فرهنگی و اعتقادی را در بزنگاه‌های حساس ازجمله دفاع مقدس به‌خوبی می‌بینیم.

جان‌نثاری افزود: این خصیصه مردم اصفهان فقط محدود به دوران دفاع مقدس نیست، بلکه در دفاع از انقلاب و دفاع از ولایت نیز آن را به‌وضوح می‌توان دید.

معاون استاندار اصفهان در پاسخ به این سؤال که آیا کار مطالعاتی و تحقیقاتی بر روی چرایی آسیب‌های فرهنگی با توجه به اینکه استان به‌عنوان نماد ایثارگری و خاستگاه فرهنگ دفاع شناخته می‌شود انجام‌شده است، گفت: نمود برخی آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در اصفهان با توجه به پیشینه ارزشمند اعتقادی و مذهبی آن، نیازمند ریشه‌یابی، برنامه‌ریزی و مدیریت است.

وی افزود: بسیاری از مشکلات این حوزه به دنبال تهاجم فرهنگی و فشارهایی است که دشمنان وارد می‌کنند، اما سطح آسیبی که وجود دارد به‌اندازه آن نیست که دشمن می‌خواهد چراکه اعتقاد و باور قوی مردم همچنان بسیاری از برنامه‌های دشمن را خنثی می‌کند.

جان‌نثاری ادامه داد: اصفهان امروز همان اصفهان قدیم باریشه‌های محکم اعتقادی است، اگر لازم باشد همین جوانان همانند رزمندگان دوان دفاع مقدس به میدان می‌آیند و ایثارگری همچنان ادامه می‌یابد.

معاون استاندار در پاسخ به این سؤال که مهم‌ترین پیامی که می‌توان از حماسه ۲۵ آبان مردم اصفهان دریافت کرد چیست، تصریح کرد: پیام حماسه ۲۵ آبان مقاومت است، دشمن باید بداند ریشه فرهنگ ایثارگری در کشور به‌قدری است که وقتی مردم اصفهان در یک روزافزون بر ۳۷۰ شهید را تشییع و خاک‌سپاری می‌کنند در عصر همان روز بدون آنکه خللی در روحیه آن‌ها ایجاد شود کمک‌های خود را برای ارسال به جبهه‌ها جمع‌آوری می‌کنند، این فرهنگ و پیامی است که باید تقویت و نهادینه شود.

گفتنی است؛ مردم استان اصفهان در دوران دفاع مقدس ۲۳ هزار و ۵۰۰ شهید، ۵۰ هزار نفر جانباز، سه هزار و ۵۰۰ آزاده و یک‌هزارم مفقودالاثر تقدیم انقلاب اسلامی کردند. مردم شهیدپرور و ولایتمدار اصفهان در روز ۲۵ آبان سال ۶۱ با تشییع پیکرهای مطهر ۳۷۰ شهید عملیات محرم حماسه‌ای ماندگار خلق کردند.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما