plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۲
کد مطلب : ۲۲۲۲۲
مسوول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان خبر داد

اصفهان از قله موج ششم کرونا عبور کرد، رعایت پروتکل ها ضروری است

مردم برای تکمیل واکسیناسیون خود هرچه زودتر اقدام کنند
مسوول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان گفت: این استان از اوج مشکلات قُله(پیک) ششم کرونا عبور کرده و بیشتر شهرستان‌های آن از وضعیت قرمز(بسیار پُرخطر) همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ خارج شده‌اند. مردم برای تکمیل واکسیناسیون خود هرچه زودتر اقدام کنند.
اصفهان از قله موج ششم کرونا عبور کرد، رعایت پروتکل ها ضروری است
به گزارش ایصال نیوز، رضا فدایی، روز شنبه در گفت و گویی افزود: هر موج کرونا یک قُله یا همان "پیک" دارد و ما هم‌اکنون در استان اصفهان از این قُله عبور کرده ایم اما هنوز به شرایط قبل از موج ششم بازنگشته‌ایم و بیماری کووید-۱۹ هنوز بطور فعال در جامعه وجود دارد.

استان اصفهان از اوائل بهمن امسال وارد موج ششم کرونا شد.

فدایی با اشاره به اینکه هنوز تعداد بیماران مبتلا به کرونا قابل توجه است، اظهار داشت: بسیاری از آنها بدلیل خفیف بودن بیماری به درمانگاه‌ها یا مراکزی که اطلاعات در آن ثبت می‌شود، مراجعه نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه مرگ و میر ناشی از کرونا در روزهای اخیر در اصفهان روند کاهشی داشته است، اضافه کرد: تعداد موارد فوتی از حدود ۲۰ نفر در روز در هفته گذشته به کمتر از ۱۰ نفر در روز در این هفته رسیده است.

مسوول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود روند نزولی آمار کرونا تا اوائل فروردین ۱۴۰۱ نیز ادامه داشته باشد، تصریح کرد: چگونگی همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ به رفتار مردم در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، پوشش واکسیناسیون و جهش های احتمالی ویروس کرونا در آینده بستگی دارد.

وی همچنین در باره تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ و احتمال افزایش سفرها در این روزها گفت: برای کنترل همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ در روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروزی آینده تاکید می‌شود که مردم برای تکمیل واکسیناسیون کرونا و تزریق نوبت دوم و سوم واکسن خود هرچه زودتر اقدام کنند.

فدایی با اشاره به اینکه افرادی که تاکنون واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند نیز بهتر است هرچه زودتر اقدام به این کار کنند، خاطرنشان کرد: موارد زیادی از گرفتاری ریه ناشی از اثر کرونا در بین افرادی که تاکنون واکسن تزریق نکرده اند، وجود دارد.

وی همچنین بر ضرورت واکسیناسیون کودکان بالای پنج سال تاکید و اضافه کرد: اگر واکسیناسیون کودکان بالای پنج سال انجام نشود بسیاری از مشکلات حل نمی‌شود و بعد از نوروز نیز همچنان با چالش بازگشایی یا عدم بازگشایی مدارس مواجه خواهیم بود.

فدایی با بیان اینکه از نظر سبد واکسن کرونا کمبودی در استان اصفهان نداریم، اظهار داشت: برای کودکان از واکسن‌های "سینوفارم" یا "پاستوکووک" استفاده می‌شود.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تاکنون ۸۶ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال استان نوبت اول، ۷۶ درصد نوبت دوم و ۳۶ درصد نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. همچنین در زمان حاضر حدود ۶۰۰ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان اصفهان بستری هستند.

طبق آخرین رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید-۱۹، از ۲۱ اسفند جاری در استان اصفهان، شهرستان‌های اردستان، دهاقان، شهرضا و نطنز در وضعیت قرمز (بسیار پُرخطر)، شهرستان‌های بُرخوار، تیران و کرون، خمینی شهر، خور و بیابانک و نجف‌آباد در وضعیت زرد(خطر متوسط) و سایر شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی (پُرخطر) قرار دارند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما