plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶
کد مطلب : ۱۸۳۱۹

علت کمبود واکسن کرونا در اصفهان اعلام شد

مسوول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: استان در زمان حاضر با کمبود شدید واکسن کرونا مواجه است و از مردم می‌خواهیم تا زمانی‌که پیامکی دریافت نکردند به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه نکنند.
علت کمبود واکسن کرونا در اصفهان اعلام شد
به گزارش ایصال نیوز، رضا فدایی روز سه‌شنبه در گفت و گویی افزود: موجودی واکسن "سینوفارم" و "کوو ایران برکت" در استان اصفهان بسیار کم است و تزریق فقط برای دُز دوم با ارسال پیامک نوبت‌دهی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر واکسیناسیون نوبت اول در استان اصفهان انجام نمی شود، اظهار داشت: از مردم درخواست می کنیم که تا اطلاع ثانوی و رفع کمبود فعلی برای واکسیناسیون مراجعه نکنند و افرادی که نوبت دوم آنها فرا رسیده است فقط در صورت دریافت پیامک برای تزریق اقدام کنند.

فدایی با اشاره به ارسال جدید پیامک نوبت اول واکسن، توضیح داد: برخی از پیام‌های باقیمانده از قبل در سرور سامانه وزارت بهداشت برای مردم ارسال شد و از مردم می خواهیم به این پیامک ها توجه نشود، به همین دلیل در زمان حاضر این سامانه برای نوبت اول مسدود شده است و تا برطرف شدن کمبود واکسن، پیامکی در این رابطه ارسال نمی شود.

مسوول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: لازم است به همان نسبت که دز اول واکسن کرونا تزریق می شود، دز دوم آن نیز پیش بینی شود در غیر این صورت با کمبود شدید آن مواجه خواهیم شد.

وی با تصریح وجوب احترام مردم برای همه ما، یادآور شد: ما باید بدانیم که واکسن کرونا به چه تعداد و در چه تاریخی برای ما توزیع می شود تا بتوانیم بر اساس آن برای واکسیناسیون مردم برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم.

فدایی ادامه داد: کمبود واکسن در هفت ماه گذشته بارها اتفاق افتاده و میزان موجودی آن به تناوب، کم و زیاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون حدود یک میلیون نفر معادل حدود ۲۷ درصد از جمعیت استان نوبت اول و حدود ۴۰۰ هزار نفر معادل ۱۱ درصد ۲ نوبت واکسن کرونا را دریافت کردند.

شایان ذکر است؛ واکسیناسیون کرونا در اصفهان همزمان با سایر استان‌ها، از ۲۱ بهمن ۹۹ با فرمان رییس جمهوری آغاز شد. در زمان حاضر حدود ۳۰ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در سطح استان مستقر است.

استان اصفهان در زمان حاضر در وضعیت قرمز همه گیری بیماری کووید-۱۹ قرار دارد و حدود سه هزار و ۵۰۰ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

در استان اصفهان، امور بهداشتی و درمانی ۲۲ شهرستان با حدود چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی کاشان است.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما