plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۲۲۰۴۷

جزییات تخفیفات دولت به طرح نهضت ملی مسکن

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت برای نزدیک کردن شکاف بین توان خانوار و قیمت مسکن، در دو حوزه «زمین» و «مالیات و خدمات» تخفیفات ویژه‌ای را در طرح نهضت ملی مسکن اجرایی می‌کند.
جزییات تخفیفات دولت به طرح نهضت ملی مسکن
«محمود محمودزاده» امروز (شنبه) در گفت‌گویی درباره برنامه دولت برای افزایش توان خانوار در مقابل قیمت تمام شده مسکن، افزود: اقداماتی که وزارت راه برای نزدیک شدن قیمت تمام شده برای توان خانوار انجام داده است در دو حوزه «زمین» و «مالیات و خدمات» است.

وی توضیح داد: برنامه دولت در حوزه زمین، کاهش قیمت زمین از قیمت تمام شده است. در همین راستا به استناد قانون با واگذاری ۹۹ ساله زمین‌ها از قیمت نهایی مسکن کسر خواهد شد.

به گفته محمودزاده زمین به طور متوسط ۴۰ درصد از قیمت تمام شده مسکن در نقاط شهری را به خود اختصاص می‌دهد و وقتی این ۴۰ درصد کسر شود طبیعتا انتطار کاهش قیمت را به همین میزان در قیمت نهایی داریم.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از حمایت‌های مالیاتی و تخفیفاتی که در قانون به طرح نهضت ملی داده شده خبر داد و گفت: در قسمت مالیات، یک عدد ثابت یک میلیون تومان برای هر واحد مسکونی در نظر گرفته شد.

محمودزاده گفت: تخفیف پروانه ساختمانی و کاهش هزینه‌های خدمات مهندسی نیز در این طرح گنجانده شده است، در قسمت هزینه انشعابات نیر متقاضی فقط حق اشتراک پرداخت می‌کند و حق تامین انتقال به عهده دولت است. هزینه های صدور وجواز ساخت نیز به صورت ماهیانه از سوی استانداری ها با شهرداری تسویه می‌شود.

وی با توضیح اینکه این دو سیاست در کاهش قیمت تمام شده مسکن کمک دهنده است، ادامه داد: با توجه به تسهیلاتی که دیده شده و یارانه‌هایی که با تامین منابع صندوق ملی مسکن، به دهک های کم درآمد تعلق خواهد گرفت، توان خانوار برای تامین نقد ینگی خرید خانه افزایش خواهد یافت.

به گفته محمودزاده تمام تلاش وزارت راه و شهرسازی این است که با توجه به فاصله‌ای که قیمت تمام شده مسکن در بازار با توان خانوار دارد برای نزدیک کردن قیمت تمام شده به توان خانوار برنامه ریزی کند.

وی با توضیح اینکه شش راهبرد در نهضت ملی مسکن مورد توجه دولت است، افزود: نخست توسعه و تقویت تولید مسکن توسط بخش خصوصی است که باعت شده است ساخت و ساز مسکن شهری به نزدیک تولید نیم میلیون واحد مسکن برسد.

محمودزاده گفت: راهبرد دوم، پیشنهادات دولت برای رونق ساخت و ساز در بافت فرسوده به عنوان ظرفیت قابل گسترش و  راهبرد سوم هم ساخت و ساز واحدهای مسکونی در استطاعت گروه‌های اول تا سوم است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: راهبرد چهارم نیز خانه سازی برای گروه‌های متوسط جامعه و راهبرد پنجم مسکن روستایی است. دولت هم چنین در ششمین راهبرد، ساخت مسکن اجاره ای را که ۳۰۰ هزار واحد است و مراحل نهایی آیین نامه اجرایی را در دولت می‌گذارند، در نظر دارد.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما