plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸
کد مطلب : ۲۲۴۱۴
مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان خبر داد

بیش از ۲۷۲ هزار اصفهانی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند

پالایش متقاضیان تا پایان خردادماه انجام میشود
مدیر کل راه و شهرسازی اصفهان با اشاره به پایان مهلت ثبت نام متقاضیان نهضت ملی مسکن گفت: ۲۷۲ هزار و ۴۵۷ نفر برای طرح نهضت ملی مسکن استان ثبت نام کردند
بیش از ۲۷۲ هزار اصفهانی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند
به گزارش ایصال نیوز، علیرضا قاری‌ قرآن روز جمعه در گفت‌وگویی اظهار داشت: از تعداد کل ۲۷۲ هزار و ۴۵۷ نفری که در سامانه ثبت‌نام کرده و متقاضی مسکن هستند ۳۹ هزار و ۵۶۳ نفر مردان مجرد بالای ۲۳ سال سن تا ۴۵ سال هستند.

وی با اشاره به آغاز نام نویسی مردان مجرد بالای ۲۳ سال از اول دی ماه سال گذشته،یادآور شد: تحویل واحد به متقاضیان مُجرد پس از اتمام ساخت و ایفای تعهدات متقاضی با ارائه عقدنامه رسمی ازدواج است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه در زمان حاضر سامانه بسته شده و امکان ثبت نام متقاضیان وجود ندارد اظهار داشت: پالایش متقاضیان مسکن ملی تا پایان خرداد سال جاری انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: سبز بودن فرم «ج»، نداشتن مالکیت خصوصی، متاهل یا سرپرست خانوار بودن و سابقه حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، چهار شرط اصلی برای ثبت‌نام در این طرح است.

قاری قرآن گفت: بعد از پالایش اولیه و اثبات احراز شرایط متقاضیان، از پذیرفته‌شدگان برای مراجعه حضوری به اداره کل راه و شهرسازی استان‌ و یا سایر دستگاه‌های کارگزار و مُجری، دعوت می‌شود تا سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا ارایه شود. وی بیشترین تعداد متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در استان اصفهان را مربوط به شهر جدید بهارستان، شاهین شهر و فولادشهر اعلام کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان با اشاره به اینکه برنامه این استان در طرح نهضت ملی مسکن معادل ۵.۸ درصد نسبت به کشور است، خاطرنشان کرد: بر این اساس برای یک سال نیاز به ساخت ۵۰ هزار و ۹۹۲ واحد در استان است که این تعداد برای چهار سال به بیش از ۲۰۳ هزار و ۹۶۷ واحد می‌رسد.

وی ادامه داد: طبق این برنامه زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح در استان اصفهان بصورت سالانه چهار هزار و ۳۱۶ هکتار است.

نهضت ملی مسکن طرح دولت سیزدهم برای خانه‌دار کردن مردم است که در آن سهم استان اصفهان ساخت ۳۰۰ هزار واحد طی چهار سال اعلام شده است. مهمترین هدف این طرح برنامه‌ریزی برای تولید یک میلیون مسکن در سال است و در اُفق چهار ساله، دولت مُصمم به ایجاد چهار میلیون واحد مسکونی در کشور است.

اصفهان حدود پنج میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارد و سومین استان پُرجمعیت کشور بشمار می‌آید.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما