plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲
کد مطلب : ۲۱۶۷
ایرانیان، حافظان محیط زیست

هفته محیط زیست در ایران آغاز شد

"‌روز جهانی محیط زیست‌‌" پانزدهم خرداد برابر با پنجم ژوئن بود
روز جهانی محیط زیست، روزی است که از سوی سازمان ملل برای افزایش آگاهی مردم برای نگهداری محیط زیست و تحریک سیاستمداران به گرفتن تصمیماتی برای رویارویی با تخریب محیط زیست، به عنوان روز محیط زیست انتخاب شده‌ است. این روز پنجم ژوئن هرسال می‌باشد. رشد روز افزون آلودگی و تخریب محیط‌ زیست و بروز بحران‌های پی در پی زیست محیطی باعث شد دولت‌ها به طور جدی به تکاپو افتاده تا چاره‌ایی بیندیشند.
هفته محیط زیست در ایران آغاز شد
به گزارش ایصال نیوز، مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال۱۹۷۲ با تصویب ماده‌ای، 5 ژوئن را روز جهانی محیط زیست اعلام کرد. هدف از نامگذاری روز جهانی محیط زیست، افزایش آگاهی مردم برای حفظ محیط زیست و ترغیب مسوولان به اتخاذ تدابیری برای مقابله با تخریب محیط زیست و گونه‌های زیستی‌جانوری است.
به مناسبت روز جهانی محیط زیست در ایران ۱۵ تا ۲۱خرداد به عنوان هفته محیط زیست نامگذاری شده است.
بخش محیط‌زیست سازمان ملل متحد(UNEP)، دستورالعمل‌های مربوط به محیط زیست را تنظیم می‌کند و پیاده‌سازی منسجم ابعاد محیط زیستی توسعه‌ی پایدار در سیستم این سازمان را، برعهده دارد و در نقش یک مدافع معتبر برای محیط زیست جهانی عمل می‌کند.
ماموریت UNEP این است که سیاستگذاری‌های دولت‌ها و مشارکت ملت‌ها در مراقبت از محیط‌زیست را با ایده‌پردازی، اطلاع‌رسانی و توانمند سازی مردم برای بهبود کیفیت زندگی خود و بدون به خطر انداختن نسل‌های آینده، تشویق و ترغیب کند. انتخاب شعار غلبه بر آلودگی پلاستیک که به نوعی هدف حذف آلودگی های پلاستیکی را دنبال می‌کند، فراخوانی برای اقدام همه‌ی ما در مبارزه با یکی از بزرگترین چالش‌های محیط‌زیستی عصر حاضر است.
انتهای پیام /*
۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما