plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
کد مطلب : ۲۱۵۹۰
در شورای آموزش و پرورش استان اصفهان مطرح شد

کمبود ۱۳ هزار معلم در اصفهان بزودی به ۲۰ هزار می‌رسد

باید چالش‌های موجود را به اطلاع مدیران برسانیم
استاندار اصفهان با اشاره به گزارش سرپرست آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص کسری ۱۳هزار معلم در سطح استان و هفت هزار و ۴۰۰ معلم در شرف بازنشستگی گفت: باید چالش‌های موجود را به اطلاع مدیران برسانیم.
کمبود ۱۳ هزار معلم در اصفهان بزودی به ۲۰ هزار می‌رسد
به گزارش ایصال نیوز، «محمدرضا ابراهیمی» عصر امروز یکشنبه در شورای آموزش و پرورش اظهار داشت: کمبود نیروی انسانی در سطوح مختلف آموزش و پرورش استان امروز به یک چالش جدی بدل شده است.

وی با بیان اینکه اصفهان رتبه اول بازنشستگی و کسری نیرو را در کشور دارد، افزود: کمبود معلم در کشور یک معضل است اما وضعیت سه استان از جمله اصفهان، خراسان رضوی و شهرستان‌هایی از تهران بحرانی‌تر است.

سرپرست جدید آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: آموزش و پرورش یک ارگان فراسازمانی است و رفع مشکلات آن با هماهنگی بین بخشی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه تنها راه رسیدن به تمدن اسلامی در گام دوم انقلاب، برخورداری از یک سیستم آموزش و پرورش قوی است، ادامه داد: تنها در این حالت می‌توان شهروندان قانون مدار، مسئولیت‌پذیر و خانواده‌های سالم را در جامعه داشت.

ابراهیمی با اشاره به اینکه به علت مشکلات استخدامی مجبوریم از نیروهای بازنشسته ۸۳ ساله برای تدریس دعوت به همکاری کنیم، ادامه داد: بجای اینکه سالانه ۳۰ تا ۳۵ هزار معلم وارد سیستم آموزش و پرورش شود شاهد جذب پنج تا شش هزار معلم هستیم.

«علیرضا عابدی» مدیر نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این جلسه به کسری ۳۰۰ هزار معلم در سطح کشور اشاره کرد و گفت: مهرماه امسال بالغ بر ۱۶ هزار کسری معلم داشتیم که اگر سهمیه استخدامی در اصفهان را از دو هزار به پنج هزار نفر افزایش ندهند این معضل سال به سال بیشتر خواهد شد.

وی نسبت معلم به دانش آموز در اصفهان را از هر ۳۳ دانش آموز یک معلم رسمی اعلام کرد و گفت: بخاطر کسری معلم از ظرفیت معاونین استفاده کردیم و معلمین چند مهارتی را بکار گرفتیم مثلا معلم فیزیک امروز معلم مقطع ابتدایی هم شده است.

عابدی با اشاره به اینکه از تمام سیاست‌های انقباضی استفاده کردیم و هنوز هم در بخش نیروی انسانی دچار مشکل و چالش هستیم، ادامه داد: در دو سال شیوع کرونا شاهد کاهش جمعیت دانش آموزان در مدارس غیر دولتی و روی آوردن آنها به مدارس دولتی بودیم و علت آن نبود زیرسازی‌های لازم آموزش مجازی در مدارس غیرانتفاعی بوده است.

«سید رضا مرتضوی» استاندار اصفهان نیز در این جلسه پس از استماع مشکلات و چالش‌ها خواستار گزارش کتبی از مشکلات موجود در استان برای پیگیری در سطح ملی شد و افزود: باید چالش‌های موجود را به اطلاع مدیران برسانیم.

وی با اعلام اینکه وضعیت استان اصفهان از نظر کیفیت مدارس هم بحث برانگیز است، گفت: وضعیت کلاس و تجهیزات سخت افزاری و تعداد مدارس و همچنین سرویس بهداشتی مدارس در اصفهان نگران کننده است.

 ۲۴.۵۱ درصد دانش آموزان در رشته ادبیات، ۹.۹۱ درصد در رشته ریاضی، ۱۹.۳۶ درصد در رشته تجربی، ۵۷ درصد در رشته معارف و ۴۳.۶۴ درصد در رشته فنی و کاردانش در مدارس دولتی استان اصفهان مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما