plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵
کد مطلب : ۲۱۲۸۹

واکنش طالبان به گزارش سازمان ملل علیه این گروه

گروه طالبان نسبت به گزارش سازمان ملل درباره کشته شدن بیش از 100 تن از مقامات سابق و نیروهای امنیتی افغانستان پس از روی کار آمدن این گروه، واکنش نشان داد.
واکنش طالبان به گزارش سازمان ملل علیه این گروه
ذبیح الله مجاهد، سخنگوی دولت موقت گروه طالبان نسبت به گزارش سازمان ملل درباره «احتمال کشته شدن بیش از 100 افغان توسط طالبان پس از روی کار آمدن این گروه»، واکنش نشان داد.

مجاهد با انتشار مطلبی توئیتری، ادعاهای مطرح شده علیه طالبان در گزارش آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد که به شورای امنیت ارائه داده را «نادرست» خواند.

وی در اینباره نوشت: پس از اعلام عفو عمومی، هیچ فردی اجازه آسیب زدن به دیگران را نداشته است. در صورت بروز چنین چیزی براساس حس انتقام شخصی نیز فاعلان دستگیر و مجازات شده‌اند.

از سوی دیگر، وزارت کشور طالبان نیز با انتشار اطلاعیه‌ای، مدعی شده که پس از تصرف کابل توسط این گروه، هیچ شهروندی توسط عوامل طالبان کشته نشده است.

گفتنی است، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد دیروز گزارشی درباره جنایاتی که پس از روی کار آمدن طالبان در افغانستان توسط این گروه انجام شده‌ است را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرد.

بر اساس این گزارش، دلایل موثقی مبنی بر کشته شدن بیش از 100 نفر از مقامات دولت سابق، نیروهای امنیتی و افرادی که برای نیروهای بین‌المللی کار می‌کردند، توسط طالبان از زمان روی کار آمدن این گروه در 15 اوت سال گذشته تاکنون در افغانستان وجود دارد.

در این گزارش ادعا می‌شود که با وجود اعلام عفو عمومی توسط طالبان دو سوم قربانیان از جمله 50 نفر به ظن عضویت در گروه داعش خراسان بدون محاکمه کشته شده‌اند.

همچنین در این گزارش گفته شده که اسنادی دال بر وقوع موارد مفقودی اجباری برای اعضای دولت سابق و شکنجه و آزار آنها توسط طالبان وجود دارد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : آناتولی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما