plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴
کد مطلب : ۲۲۶۹۲

طالبان حمله تروریستی مشهد را محکوم کرد

سخنگوی طالبان در پیامی حمله به طلاب در حرم مطهر رضوی را محکوم کرد.
طالبان حمله تروریستی مشهد را محکوم کرد
به گزارش ایصال نیوز، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی مرکزی طالبان حمله تروریستی مشهد را محکوم کرد.

مجاهد در پیامی نوشت: «امارت اسلامی حمله بر عبادتگاه و روحانیون در کشور ایران را محکوم می‌نماید. این کار ربطی به افغان‌ها و افغانستان ندارد.»

در پی حمله یک ضارب مسلح در حرم مطهر رضوی مصادف با سوم رمضان المبارک، کاربران، فعالان و شخصیت‌های مختلف افغانستان این اقدام را محکوم کردند.

از سوی دیگر نیز اقشار مختلف اتباع افغانستانی در ایران با صدور بیانیه‌هایی این حمله را محکوم کرده و از دو ملت ایران و افغانستان خواستند تا اسیر فتنه‌های قومی و مذهبی نشوند.

همچنین «عبدالله عبدالله» رییس پیشین شورای عالی مصالحه ملی افغانستان با اعلام محکومیت حمله تروریستی مشهد، گفت که دشمنان به‌دنبال متشنج کردن روابط دوستانه ایران و افغانستان هستند.

صلاح الدین ربانی رئیس جمعیت اسلامی افغانستان نیز  با محکوم کردن این حادثه تصریح کرد: شنیدن خبر حمله تروریستی سه تن از علما و طلبه های دینی در صحن حرم مطهر امام رضا (ع) شهر مشهد، در جمهوری اسلامی ایران که منجر به شهادت یک تن و زخم برداشتن دو تن دیگر گردید، مایه تأسف و اندوه عمیق شده است. این گونه حوادث اندوهناک که ریشه در اندیشه های انحرافی جریان های تکفیری دارد، بیشتر از هر زمانی ما را مکلف می سازد تا خطر افراطیت ستیزه‌جو را جدی بگیریم.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما