plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
کد مطلب : ۲۱۱۵۷
با ورود قاطع دادستان نجف آباد

بیش از شانزده هزار متر مربع از اراضی ملی واقع در حوزه استحفاظی شهرستان نجف آباد، رفع تصرف شد

زمین خواران یکی پس از دیگر در چنگال قانون گرفتار می شوند
صبح امروز (چهارشنبه 06 / 11 / 1400) در نتیجه سلسله عملیات های ادامه دار آزادسازی اراضی ملی تصرف شده توسط زمین خواران، بیش از شانزده هزار متر مربع از اراضی ملی واقع در حوزه استحفاظی شهرستان نجف آباد، رفع تصرف شد.
بیش از شانزده هزار متر مربع از اراضی ملی واقع در حوزه استحفاظی شهرستان نجف آباد، رفع تصرف شد
به گزارش ایصال نیوز، دوشنبه 27 دیماه بود که حجت‌الاسلام‌ محسنی اژه‌ای در نشست شورای عالی قوه قضاییه به موضوع چالش‌برانگیز تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی و تغییر کاربری اراضی زراعی و کشاورزی پرداخت و در این راستا دستورات مهمی را صادر کرد.

مأموریت ویژه به «دادستانی کل کشور» و «معاونت پیشگیری از وقوع جرم»؛ تأکید بر استفاده از سامانه های تخصصی اطلاعات جغرافیایی؛ اتمام حجّت با دستگاه‌های مسئول اعم از شهرداری‌ها، منابع طبیعی و وزارت نیرو؛ دستور قلع و قمع بنای قوه قضائیه در حاشیه رود چالوس؛ و دستور صریح به زیر مجموعه قوه قضائیه برای ورود همه جانبه به پرونده تصرف اراضی ملی و تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی از جمله موارد مهمی بود که توسط حجة الاسلام محسنی اژه ای در جلسه مذکور بیان شد.

دادستان شهرستان نجف آباد، که در مدّت خدمت خود در این منصب، عملکرد شاخصی در مبارزه با زمین خواری و مقابله با جرم تغییر کاربری اراضی زراعی و ویلاسازی های غیر مجاز در حوزه استحفاظی شهرستان نجف آباد نشان داده است، در تازه ترین اقدام پیرامون این مسئله، پس از سلسله عملیات های اطلاعاتی، شناسایی و ارزیابی توسط نهادهای مسئول، دستور دور تازه ای از عملیات مقابله با تصرف اراضی ملی را صادر کرده است.  

سلسله عملیات های ویژه ای که تا کنون به رفع تصرف بیش از شانزده هزار متر مربع از اراضی ملی واقع در حوزه استحفاظی شهرستان نجف آباد منجر شده است. 



قوه قضائیه، مدتی ست که با تمرکز ویژه بر مسئله حفظ اراضی ملی و مبارزه با جرم تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی و جرم ویلاسازی های غیر مجاز، دستاوردهای مطلوبی را در این حوزه به دست آورده است. 

پرهیز از اقدامات مقطعی و تلاش برای تداوم اقدامات قاطع در راستای حفظ اراضی ملی و اراضی کشاورزی، در کنار بهره مندی از خلاقیت های قضایی در حوزه مجازات های مرتبط با جرم تصرف اراضی ملی و جرم تغییر کاربری اراضی کشاورزی، از جمله تمهیداتی ست که در نهایت به حفظ امنیت غذایی آحاد ملّت منجر می شود. 

مجازات هایی چون انجام خدمت عمومی و احیای زمین کشاورزی پس از پاکسازی بقایای تغییر کاربری غیر مجاز و خدمت در راستای احیای اراضی ملی پس از رفع تصرف، از جمله مجازات های خلاقانه ای ست که به تقویت جنبه های فرهنگی اقدامات قوه قضائیه در مسئله مبارزه با تغییر کاربری اراضی کشاورزی و تصرف اراضی ملّی، منجر خواهد شد. 



گفتنی ست همچنان عملیات های آزادسازی اراضی ملی واقع در حوزه استحفاظی شهرستان نجف آباد، و سلسله عملیات های مبارزه با جرم تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی و مقابله با جرم ویلاسازی های غیر مجاز محدوده این شهرستان، ادامه دارد و دستاوردهای این عملیات ها، متعاقباً منتشر می شود. 

انتهای پیام/* 
۳
مولف : مصطفی امینی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما