plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۲۰۹۱۷

تحلیل پیامد شکست مذاکرات «مسکو» با «ناتو»

روس‌ها از آمریکا انتقام می‌گیرند
تحلیلگر مشهور جهان عرب با اشاره به شکست مذاکرات اخیر میان روسیه و سازمان ناتو در شهر ژنو، تأکید کرد: این سناریو مطرح است که روس ها در سوریه انتقام شکست مذاکرات مذکور را از آمریکا بگیرند.
تحلیل پیامد شکست مذاکرات «مسکو» با «ناتو»
به گزارش ایصال نیوز، به نقل از رأی الیوم، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر مشهور جهان عرب مطلبی را در خصوص شکست مذاکرات اخیر ژنو میان مقامات دولت روسیه و مسئولان سازمان ناتو که در شهر ژنو برگزار شد، به رشته تحریر درآورد.

بر اساس این گزارش، عطوان در مطلب خود در این زمینه آورده است: نشست میان روسیه و سازمان ناتو که طی روز دوشنبه هفته قبل انجام شد در خصوص عدم پیوستن اوکراین به سازمان مذکور بود. این نشست در نهایت بدون تحقق هیچ‌گونه نتیجه‌ای به پایان رسید و می‌توان گفت که با شکست مواجه شد. بدون شک روسیه به شکست مذاکرات ژنو با سازمان ناتو که آمریکایی‌ها بخش مهمی از آن را تشکیل می‌دهند، واکنش نشان خواهد داد.‌

در ادامه مطلب این تحلیلگر مشهور جهان عرب عنوان شده است: شاید پاسخ روس‌ها به شکست مذاکرات ژنو در سوریه مشاهده شود. روس‌ها از طریق مواجهه نظامی با آمریکایی‌ها در سوریه چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیر مستقیم، به شکست مذاکرات ژنو واکنش نشان می‌دهند. بنابراین، سوریه اولین گزینه روس‌ها برای انتقام جویی از رفتارها و اقدامات خصمانه ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود.

عطوان در ادامه یادآور شده است: در همین راستا قابل ذکر است که «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه اخیراً از کُردهای شمال شرق سوریه خواسته است تا وارد گفتگوهای جدی با دولت دمشق شده و زیر پرچم آن فعالیت کنند. از سوی دیگر، لاوروف همزمان تماس‌های تلفنی متعددی با رئیس پارلمان سوریه در خصوص تحولات این کشور برقرار کرده است. این بدان معناست که حضور نظامی آمریکا در سوریه توسط روسیه تهدید می‌شود. مسکو به صورت مستقیم و غیر مستقیم علیه منافع ایالات متحده آمریکا در سوریه عمل خواهد کرد.

این تحلیلگر مشهور جهان عرب تأکید کرد: در همین حال، لاوروف اخیراً خواستار برگزاری مذاکرات میان ایران و کشورهای عربی شد.

وی اعلام کرد که برگزاری چنین مذاکراتی می‌تواند به مهار تنش‌ها در منطقه کمک کند. این درخواست بدان معناست که روسیه به دنبال فاصله گرفتن بیش از پیش از آمریکا و حضور در منطقه است.

عطوان افزود: اطلاعات دقیقی وجود دارد که نشان می‌دهد «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در تماس با طرف صهیونیستی از حملات این رژیم به بندر لاذقیه که در نزدیکی پایگاه روسی حمیمیم قرار دارد، به شدت انتقاد کرده است. پوتین از طرف صهیونیستی خواسته است تا این حملات را هرچه سریع‌تر متوقف سازد و دیگر تکرار نکند. با توجه به شرایط جدید به نظر می‌رسد ائتلاف سازی های جدیدی در منطقه به ویژه در سوریه و عراق در جریان باشد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما