plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹
کد مطلب : ۶۲۲۶
نشست سران ناتو با بررسی چالش روسیه

پوتین با انتقاد از رویکرد ناتو: «آماده همکاری هستیم»

همزمان با برپایی نشست سران ناتو در لندن، ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه، ضمن اشاره به مشکلات موجود میان کشورش و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی بر آمادگی مسکو برای همکاری با این سازمان تاکید کرد.
پوتین با انتقاد از رویکرد ناتو: «آماده همکاری هستیم»
به گزارش ایصال نیوز، سخنان پوتین که توسط خبرگزاری رسمی روسیه منعکس شده در حالی ایراد می‌شود که سران بیست و نه کشور عضو ناتو از روز سه شنبه سوم دسامبر (12 آذر) همزمان با هفتادمین سالگرد تأسیس پیمان آتلانتیک شمالی، در لندن گردهم آمده‌اند.

رئیس جمهوری روسیه تصریح کرده است که برغم آنچه وی رفتار «نادرست و حتی برخورنده» ناتو با مسکو می‌خواند کشورش بارها بر عزم و آمادگی خود جهت همکاری با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی جهت مقابله با تهدیدهای وافعی نظیر تروریسم بین المللی تاکید کرده است.

 پوتین همچنین از مهار مناقشات مسلحانه منطقه‌ای و مقابله با خطر اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی به عنوان دیگر محورهای پیشنهاد همکاری مسکو با ناتو یاد کرده است.

سران ناتو همواره از تقابل با سیاست‌های «توسعه طلبانه» روسیه، به عنوان یکی از چالش‌های مهم پیمان آتلانتیک شمالی در عصر حاضر یاد می‌کنند، بی شک این موضوع یکی از مهمترین موضوعات نشست سه روزه سران کشورهای عضو در لندن خواهد بود.

از سوی دیگر، امانوئل ماکرون،‌ رئیس جمهوری فرانسه روز سه شنبه پیش از آغاز رسمی اجلاس سران ناتو در لندن در پایان دیدار و گفتگو دونالد ترامپ، همتای آمریکایی‌اش خواستار گفتگویی راهبردی و به دور از ساده لوحی با روسیه شد.

 ماکرون در ادامه ضمن تاکید بر انجام گفتگوی راهبردی با روسیه این نوع تعامل را برای کاهش وضعیت مناقشه آمیز با مسکو لازم و حیاتی توصیف کرد. رئیس جمهوری فرانسه در عین حال پیشرفت در حل بحران میان روسیه و اوکراین را به عنوان پیش شرط این گفتگوها قلمداد کرده است.

همچنین، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز که برای شرکت در هفتادمین سالگرد شکل گیری پیمان آتلانتیک شمالی به لندن سفر کرده نسبت به همکاری با روسیه ابراز امیدواری کرد و گفت که فکر می‌کند امانوئل ماکرون نیز با این موضوع موافق است.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه ضمن ابراز نارضایتی از وضعیت کلی سلاح‌های هسته‌ای در جهان تصریح کرد که کشورش و روسیه در پی دستیابی به یک توافق جدید بر سر سلاح‌های هسته‌ای هستند.

این سخنان در حالی ایراد می‌شود که آمریکا و ناتو پیش از این مسکو را به نقض مفاد پیمان منع تولید و آزمایش موشک‌های هسته‌ای میان‌برد و کوتاه‌برد متهم کرده بودند. واشنگتن نیز به همین بهانه خروج خود را از این پیمان که سال ۱۹۸۷ میان ایالات متحده آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی امضاء شد، اعلام کرد.

انتهای پیام/*
۴
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما