plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
کد مطلب : ۲۰۶۱۹

سردار عرب پور: شهید سلیمانی، تفکر و جریانی پویا است

جانشین قرارگاه حضرت سیدالشهدا (ع) در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری، گفت: سردارِ شهید قاسم سلیمانی یک موجود منفرد نیست که از یک نقطه‌ای در تاریخ به وجود آمده باشد، بلکه یک تفکر و جریان پویا قلمداد می‌شود و آن این جریان شیعه است.
سردار عرب پور: شهید سلیمانی، تفکر و جریانی پویا است
به گزارش ایصال نیوز، سردار اصغر عرب‌پور در گفت‌وگویی، درباره دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و تأثیر شهادت ایشان بر تحولات منطقه، اظهار کرد: طرح خاورمیانه جدید آمریکایی‌ها بیشتر متوجه ایران می‌شد، اما از حزب‌الله لبنان آغاز کردند و در جنگ ۳۳ روزه لبنان در حالی که صهیونیست‌ها مشغول کشتن زنان و بچه‌های لبنانی بودند، وزیر امور خارجه وقتِ آمریکا در پاسخ به این سؤال که چرا این همه جنایت در لبنان در حال رخ دادن است پاسخ داد «قرار است خاورمیانه جدیدی به وجود بیاید و این درد زایمان آن است».

وی افزود: وقتی جنگ ۳۳ روزه لبنان را آغاز کردند تحلیل‌شان این بود که جمهوری اسلامی ایران را محاصره کرده‌اند و با آمدن به افغانستان به بهانه مبارزه با طالبان و اشغال عراق به بهانه‌های واهی، این حلقه محاصره را تنگ‌تر می‌کنند و این حساب را کرده بودند که اگر اول به ایران حمله کنند، موشک‌های مقاومتِ لبنان این کار آنان را تلافی خواهد کرد به همین حساب ابتدا قصدشان از میان برداشتن حزب‌الله بود تا پس از آن بتوانند به ایران هم آسیب وارد کنند.

جانشین قرارگاه حضرت سیدالشهدا (ع) در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری، گفت: اما در جنگ ۳۳ روزه، صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها شکست خوردند و در همان‌جا بود که طرح خاورمیانه جدید آمریکا ناکام ماند. این شکست را از حزب‌الله لبنان خوردند که تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران است. شیطنتی که در آن روزها رسانه‌های غربی کردند این بود که جنگ ۳۳ روزه را جنگ نیابتی توصیف و این‌طور تحلیل کردند که حزب‌الله به نمایندگی از ایران و رژیم غاصب اسرائیل به نمایندگی از غرب و ناتو وارد جنگ شده است.

عرب‌پور تصریح کرد: هدف رسانه‌های غربی این بود که به لبنانی‌ها بگویند شما به خاطر ایران در این جنگ در حال کشته شدن هستید و رسماً جنگ ۳۳ روزه را جنگ نیابتی اعلام کردند. غربی‌ها و صهیونیست‌ها وقتی به این نتیجه رسیدند که نمی‌توانند حزب‌الله را شکست دهند متوجه شدند که جمهوری اسلامی ایران را هم نمی‌توانند شکست دهند، بنابراین معادلات نظامی آنان برهم خورد و از جنگ مستقیم با ایران صرف‌نظر و با ایجاد گروه‌هایی مانند داعش خواسته‌های خود را دنبال کردند تا اگر این گروه‌ها شکست خوردند شکست به نام خودشان تمام نشود.

وی افزود: بنابراین وقتی داعش را تشکیل دادند تمام قد پشت آن ایستادند و وقتی علائم شکست ظاهر شد شروع به تبرئه کردن خودشان کردند. اما علت تمام این شکست‌ها را سردار سلیمانی می‌دانستند و به عبارتی انتقام‌شان را از سردار سلیمانی گرفتند، اما در اشتباه هستند چرا که سردارِ شهید سلیمانی یک موجود منفرد نیست که از یک نقطه‌ای در تاریخ به وجود آمده باشد، بلکه یک تفکر و جریان پویا قلمداد می‌شود و آن این جریان شیعه است. در تاریخ انقلاب شخصیت‌های زیادی را ترور و به شهادت رساندند و ترور سردار سلیمانی آخرین ترور و کینه‌ورزی دشمن نیست.

جانشین قرارگاه حضرت سیدالشهدا (ع) در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: بنابراین آنان فکر کردند که با شهادت سردار سلیمانی این جریان پویا تمام می‌شود در حالی که اینگونه نیست و راه سردار سلیمانی ادامه دارد و حتی انگیزه جوانان کشورهای اسلامی بیشتر هم شده است و به عبارتی روحیه انتقام گرفتن از کفر و دشمنان در میان جوانان کشورهای اسلامی بیشتر شده است. با شهادت یک فرد چیزی تمام نخواهد شد و این‌گونه شخصیت‌ها حتی شهادت‌شان کمک کننده به جریان حق است.

عرب‌پور با بیان اینکه سردار سلیمانی در جبهه مقاومت نقش اصلی را داشت، گفت: تجمیع و سازماندهی نیروهای مقاومت از ۸ کشور برای مبارزه با داعش و نفوذ آمریکایی‌ها در منطقه کار بسیار بزرگی است که سردار سلیمانی با هوش بالای خود این مهم را انجام داد.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما