plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
کد مطلب : ۲۰۵۲۷

آموزش غیرنظامیان اوکراین برای رویارویی با حمله احتمالی روسیه

سربازان غیرحرفه‌ای اوکراین که در میان آنها دانشجویان و محققین و معمارها دیده می‌شوند خود را برای دفاع از کشور در مقابل حمله احتمالی روسیه آماده می‌کنند.
آموزش غیرنظامیان اوکراین برای رویارویی با حمله احتمالی روسیه
با افزایش تهدیدات نظامی روسیه و همچنین بالا گرفتن احتمال حمله این کشور به اوکراین نگرانی‌ها از وقوع یک جنگ دیگر در این منطقه بالا گرفته و جوانان اوکراینی که هیچ سررشته‌ای از امور نظامی ندارند هم تصمیم گرفته‌اند خود را برای دفاع از کشورشان آماده کنند.

دانیل لارین، دانشجوی ۱۹ ساله در این خصوص به خبرگزاری فرانسه می‌گوید: «من فکر می‌کنم هر فرد باید بداند که اگر دشمن به کشور حمله کند باید چه کاری انجام دهد.»

لارین یکی از حدود ۵۰ غیر نظامی اوکراینی بود که در یک بعد از ظهر آخر هفته از کی‌یف به یک کارخانه متروکه دوران شوروی رفت تا با کمک نیروهای نظامی نحوه دفاع از کشور خود در صورت تهاجم روسیه را بیاموزد.

ده‌ها غیرنظامی در ماه‌های اخیر به نیروهای ذخیره ارتش اوکراین ملحق شده‌اند، زیرا نگرانی‌ها از احتمال وقوع یک حمله در مقیاس بزرگ از سوی روسیه به این کشور افزایش یافته است. اوکراین می‌گوید روسیه در ماه‌های اخیر حدود ۱۰۰ هزار سرباز در مرز با این کشور جمع کرده است و این مسئله بر نگرانی‌ها از وقوع احتمالی یک جنگ تازه در این منطقه افزوده است.

این در حالی است که ارتش اوکراین در مجموع ۲۱۵ هزار سرباز دارد. در درگیری طولانی‌مدت که از سال ۲۰۱۴ با شورشیان جدایی طلب تحت حمایت مسکو در جریان است، بیش از ۱۳ هزار نظامی، شبه‌نظامی و غیرنظامی جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما