plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
کد مطلب : ۲۰۴۵۵
سوم دی روز ملی ثبت احوال نام‌گذاری

مدیر ثبت احوال اصفهان: جامعه چالش جمعیتی و سالمندی را جدی بگیرد

عمده مشکلات از سال ۱۴۲۵ به‌وجود می‌آید
مدیرکل ثبت احوال اصفهان با اشاره به مساله کاهش جمعیت گفت: آحاد جامعه باید چالش جمعیتی و سالمندی را جدی بگیرند.
مدیر ثبت احوال اصفهان: جامعه چالش جمعیتی و سالمندی را جدی بگیرد
به گزارش ایصال نیوز، حسین غفرانی کجانی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان در مصلای امام خمینی (ره) این شهر افزود: در سال ۹۹ از هر هزار نفر حدود ۱۱ نفر متولد شده‌اند و رشد جمعیت به کمتر از نرخ جانشینی رسید.

مدیرکل ثبت احوال اصفهان افزود: از سوی دیگر مواجهه اشتباه با پنجره طلایی که در سال ۸۵ محقق شد و استفاده نکردن از ظرفیت جمعیتی که می‌توانست برای نظام ظرفیت‌های بی‌بدیلی خلق کند، موجب از بین رفتن این فرصت شد.

وی با هشدار نسبت به مواجهه کشور با چالش سن سالمندی اظهار کرد: عمده مشکلات از سال ۱۴۲۵ به‌وجود می‌آید زیرا ۳۰ درصد جمعیت به سن بازنشستگی خواهند رسید و مشکلات متعددی برای جامعه به همراه دارد.

غفرانی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی با تصویب طرح فرزندآوری در سال ۱۳۹۹ و با شناسایی ۲۵ بند و ارائه مشوقات در عرصه‌های مختلف اقدام مثبتی انجام داده است و به جنگ با این پدیده رفت‌.

وی خاطر نشان کرد: شورای راهبردی جمعیت استان اصفهان نیز به ریاست استاندار و دبیری اداره کل ثبت احوال استان، فرمان رهبر انقلاب در خصوص جمعیت را پیگیری و با جدیت از دستگاه‌های مختلف مطالبه خواهد کرد.

مدیرکل ثبت احوال اصفهان افزود: این اداره کل پیش از این نیز چالش‌های مربوط به جمعیت را در حوزه‌های امنیتی، دانشگاهی، رسانه‌ای و ائمه جمعه گوشزد و هشدارهای لازم را ارائه کرد.

وی با اشاره به آموزه های دینی، اخلاقی و سیاست‌های کلی نظام در خصوص مواجهه با سالمندان ادامه داد: لازم است دانشگاه حوزه و رسانه در خصوص تکریم جایگاه سالمندان فرهنگ‌سازی لازم داشته باشند.

غفرانی تکریم ارباب رجوع را از مهمترین راهبردهای اداره کل ثبت احوال اصفهان برشمرد و تصریح کرد: کارکنان این اداره کل با روش‌های هدفمند تسهیل خدمات و آسان کردن دسترسی به مسوولان را با نگاه ویژه به جایگاه معلولان و بیماران به عنوان وظایف خود دنبال می‌کند.

امروز ۳ دی، روز ملی ثبت احوال نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما