plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۲۰۲۷۳

نماز باران در اصفهان اقامه شد

آیت الله مهدوی در خطبه نماز طلب باران که روز جمعه در جوار گلستان شهدای اصفهان برگزار شد، تأکید کرد برای حل مشکل آب، پیگیری برنامه‌های بین استانی از طرف مسوولان لازم است. خواندن نماز باران به معنای بی نیازی از برنامه‌های لازم نیست.
نماز باران در اصفهان اقامه شد
به گزارش ایصال نیوز، در این مراسم مردم شهید پرور اصفهان پس از اقامه نماز از خدا طلب باران کردند و ازدحام جمعیت به گونه‌ای بود که همه محوطه گلستان شهدای اصفهان شاهد حضور مردم بود.

آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه‌های نماز باران در گلستان شهدای اصفهان، افزود: نماز باران یک نوع طلب باران از خداوندی است که علت‌العلل است.

وی افزود: خواندن نماز باران به این معنا نیست که انسان در عوامل عقلانی کوتاهی کند؛ مسوولان به عوامل ظاهری توجه دارند و می‌دانند خواندن نماز باران به معنای بی نیازی از برنامه‌های لازم نیست.

آیت الله مهدوی، ادامه داد: پیگیری برنامه‌های بین استانی از طرف مسوولان لازم است تا آنگونه که مصلحت نظام و کشور است همه مناطق از آب بهره ببرند البته نکته قابل توجه این است که برنامه‌ریزی مسوولان باعث بی نیازی از نماز و دعا نمی‌شود.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: همیشه دعا به این معنا نیست که علت‌های ظاهری را در نظر نگیریم اما نباید خالق هستی را فراموش کرد زیرا او علت علت‌ها است.

وی اضافه کرد: اگر چه عوامل ظاهری و مباشری باران ابری است که در آسمان است اما قبل از آن هم عوامل دیگر وجود دارد که در طول یکدیگر قراردارند ولی اشخاصی که منکر خدا هستند عوامل ظاهری را می‌بینند و اراده الهی را نادیده می‌انگارند.

آیت‌الله مهدوی با بیان اینکه یکی از موانع نزول باران گناه است، افزود: البته گناه تنها علت نیامدن باران نیست که برخی بگویند چرا در برخی کشورها گناه می‌شود اما باران می‌بارد، این مورد یکی از علت‌ها است.

وی در خطبه دوم نماز باران با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: استقامت در راه دین و ایمان بسیار پر اهمیت است زیرا چه بسا افرادی که کنار امام(ره) در انقلاب حضور داشتند ولی پس از آن استقامت نداشتند و از مسیر جدا شدند، در حالی‌که راه ما سختی‌ها و گردنه‌هایی دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شرایط تحریم و برخی سختی‌ها، تاکید کرد: همانطور مسوولان وظایف خود را انجام می‌دهند، در عین حال لازم است استقامت داشته باشیم و مراقب باشیم از این مسیر بازنگردیم. 

هفته گذشته رسانه های بیگانه با تزویر و نیرنگ تلاش کرد با سواستفاده از مطالبات کشاورزان به ناامنی در اصفهان دامن بزند که با بصیرت همیشگی اصفهانی‌ها این توطئه شوم آنان خنثی شد. امروز با لبیک به دعوت علمای شهر در صفوف به هم پیوسته نماز باران شرکت کردند و در کنار جگرگوشه‌هایشان در گلستان شهدا دست به دعا بلند کرده و باران رحمت الهی را طلب کردند.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما