plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲
کد مطلب : ۲۰۲۴۴
در جمع مدیران رسانه ها و تشکل های مطبوعاتی

استاندار اصفهان : رسانه ها در بحران آب نقش وحدت آفرین داشته باشند

کارشناسان می گویند آب نیست
استاندار اصفهان در جمع مدیران رسانه ها و تشکل های مطبوعاتی به نقش وحدت آفرین رسانه در طرح مشکلات استانی به ویژه مشکل آب تاکید کرد و گفت: استان های اصفهان، چهار محال و بختیاری و یزد یک پیکر هستند و ما نباید اجازه دهیم افرادی با نگاه بیرونی از خارج کشور با قصد ناکارآمدی، کشور و مردم را تضعیف کنند.
استاندار اصفهان : رسانه ها در بحران آب نقش وحدت آفرین داشته باشند
به گزارش ایصال نیوز، سید رضا مرتضوی شامگاه چهارشنبه در نشست مدیران رسانه ها و تشکل های مطبوعاتی استان که در محل استانداری برگزار شد، اظهار داشت: هر کجا انسجام ملی و وحدت اجتماعی به معنای کامل کلمه در اعصار مختلف اتفاق افتاد جامعه درخشش یافته است وهر زمان انسجامی رخ نداده ما عملکرد قابل قبولی نداشته ایم.

استاندار اصفهان با اشاره وضعیت آب در کشور افزود: ما موضوع آب در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و یزد را جدای از هم نمی بینیم به گونه ای که برخی مسوولان استانی در گزارش‌های مختلف خود از وجود ۸۵۰ هزارنفر شهروند اهل چهار محال و بختیاری ساکن در اصفهان نام می برند و این در حالی است که نگاه ما از نه از منظر تهدید که پیوستگی اجتماعی و جامعه است.

وی ادامه داد: استان های اصفهان،چهار محال و بختیاری و یزد یک پیکر هستند و ما نباید اجازه دهیم افرادی با نگاه بیرونی از خارج کشور با قصد ناکارآمدی کشور و مردم را تضعیف کنند.

مرتضوی گفت: استان اصفهان در زمان دوران دفاع مقدس بیشترین اعزام به جبهه و جنگ و حدود ۴۰۰ فرمانده شهید داشت که محل خدمت و شهادتشان در سایر استان‌ها بوده بدون اینکه انتظاری از سایر استان‌ها داشته باشند.

وی یادآور شد: اکنون در این برهه زمانی نباید اجازه دهیم دغدغه بین اصفهان و سایر استان‌ها با نگاه رسانه های بیرون کشور هدایت شود.

استاندار اصفهان تاکید کرد: ما باید دغدغه حقوق مردم را داشته باشیم و علاوه بر رصد محتوای فضای مجازی که خوراک دهنده آحاد جامعه است به مشکلات استان بپردازیم.

وی بیان داشت: اصفهان در شرایط اوج بحران آب و خشکسالی بلند مدت است و این شرایط اجازه تصمیم گیری انتحاری را نمی دهد؛چنانکه وقتی کارشناسان می گویند آب نیست به طور قطع ما باید ملاحظه آب شرب را داشته باشیم.

مرتضوی با تاکید به اینکه باید هوای کشاورزان را هم داشته باشیم، گفت: ما نمی توانیم اشتباهات گذشته را تکرار و اعتبار کشور را زیر سوال ببریم بلکه باید شرایط تاب آوری را افزایش دهیم.

استاندار اصفهان مساله عدم خدمت رسانی موثر و رسیدگی کیفیت در مناطق حاشیه نشین و روستاها و مشکلات حاشیه نشینی را یکی از معضلاتی دانست که از بدنه اصفهان همیشه پنهان و برچسب برخوردار به آن خورده است.

وی درپایان از رسانه ها خواست در جلسه شورای اداری استان مسائل، مشکلات و دغدغه مندی های خود را جمع بندی و مطرح کنند.

سید حسن جوادی زاده رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی در این نشست اظهار داشت: امروز در کشور و استان اصفهان مساله آب به ابر مشکل تبدیل شده است که ریشه بحران، کم آبی به ۳ هزار سال قبل و گذشته دور برمی گردد.

وی افزود: اکنون مساله آب به بحران تبدیل و در پی آن مشکلات زیست محیطی، سیاسی، کشاورزی،اقتصادی به همراه داشته است.

وی تاکید کرد: کشاورزی ما منطبق با نیاز کشور شکل نگرفته است و اگر این قواعد زودتر اتفاق و تغییریافته بود مشکل حل شده و به بحران تبدیل نشده بود که در این راستا باید گفت و گوی دانش محور داشته باشیم و از مناقشات کم حاصل دست برداریم.

جوادی زاده بیان داشت: باید با فصل جدیدی که از عصر ارتباطات شکل گرفته و جهان نوینی که همه شهروندان را از رسانه ها برخوردار کرده استفاده کنیم اما مواظب باشیم در معرض رشد و دام اطلاعات غلط قرار نگیریم.

در این جلسه مدیران رسانه ها و تشکل های مطبوعاتی به بیان نقطه نظرات خود در خصوص مشکلات استان و وضعیت رسانه ها در استان پرداختند.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما