plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۵
کد مطلب : ۲۰۲۴۱

بورل در تماس با امیرعبداللهیان: باید سریع تر در مذاکرات پیش برویم

جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا چهارشنبه شب از تماس تلفنی خود با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران پیش از آغاز مجدد مذاکرات وین خبر داده است و گفت که برای بازگرداندن توافق باید سریعتر در مذاکرات پیش برویم.
بورل در تماس با امیرعبداللهیان: باید سریع تر در مذاکرات پیش برویم
به گزارش ایصال نیوز، بورل در پیامی توییتری نوشت: امروز در آستانه دور بعدی مذاکرات برجام در وین با امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران گفت‌گو کردم.

بورل در ادامه نوشت: من ضرورت فوریت را بیان کردم، برای بازگرداندن توافق باید سریعتر در مذاکرات پیش برویم.

دور جدید مذاکرات ایران و ۱+۴ که از روز دوشنبه هشتم آذرماه (۲۹ نوامبر) در وین اتریش برگزار شد، روز جمعه سوم دسامبر (۱۲ آذرماه) به پایان رسید.

در نشست روز جمعه کمیسیون مشترک برجام که با حضور نمایندگان ایران، گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ برگزار شد، شرکت‌کنندگان به بررسی نتایج به دست‌آمده و پیشرفت‌های صورت‌گرفته در این دور از گفت‌وگوها با توجه به متون ارائه‌ شده از سوی جمهوری اسلامی ایران پرداختند.

ایران متن پیشنهادی خود را در قالب دو موضوع لغو تحریم‌های ظالمانه و مسائل هسته‌ای به طرف‌های مقابل ارائه کرد. با توجه به درخواست برخی از هیأت‌ها جهت بازگشت به پایتخت‌هایشان جهت مشورت و دریافت دستورالعمل‌های تازه، در نشست جمعه مقرر شد تا در گفت‌وگوها وقفه‌ای ایجاد شده و گفت‌وگوها هفته آینده بعد از بازگشت هیأت‌ها از پایتخت‌هایشان، از سر گرفته شود.

دور تازه مذکرات ایران و گروه ۱+۴ قرار است از امروز پنجشنبه ۱۸ آذر ماه جاری از سر گرفته شود.

هفته گذشته هیات مذاکره کننده ایران متون پیشنهادی خود برای حصول توافق را به طرف های مقابل ارائه داد و طرف های غربی برای بررسی این پیشنهادها خواستار بازگشت به پایتخت های خود شده بودند.

قرار است امروز همه هیات های مذاکره کننده ایران، انگلیس، آلمان، فرانسه، روسیه و چین در هتل گوبورگ وین پایتخت اتریش برای پیگیری روند گفت و گو ها حضور یابند و انتظار می رود طرفهای مقابل با پاسخ های خود برای پیشنهادهای ایران در مذاکرات حاضر شوند.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما