plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
کد مطلب : ۲۲۴۶۰

شدت گرفتن انتقادها به امیرعبداللهیان در آستانه توافق احتمالی وین

بوی گره گشایی برجامی ، سکوت را شکست. مدیر مسئول روزنامه کیهان خطاب به حسین امیرعبداللهیان گفت: اشتباه دیگر حضرتعالی آن است که « تسلیم » را به خطا « ایثار » نامیده اید و بدتر این که این تسلیم را به فرماندهان سپاه نسبت داده اید.
شدت گرفتن انتقادها به امیرعبداللهیان در آستانه توافق احتمالی وین
به گزارش ایصال نیوز، سید یاسر جبرائیلی- روزنامه نگار اصولگرا،  در انتقاد از سخنان امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، فایل ویدیویی سخنان امیرعبداللهیان را منتشر کرد و نوشت: تا زمانی که عیار فکر و بیان افراد در نتیجه کنش و واکنش در عرصه عمومی مشخص نشده باشد، انتصاب آنها به مناصب سیاسی خطاست.

حسین شریعتمداری نیز گفت: امیر عبداللهیان امروز گفته بود: فرماندهان سپاه به من گفته‌اند که اگر مذاکرات به جایی رسید که مساله سپاه مانع توافق بود، سخت‌گیری نکنید و سپاه را در اولویت نگذارید تا توافق صورت گیرد. اما این ازخودگذشتگی آن‌هاست و ما باید این مساله را هم در مذاکرات حل کنیم.

مدیرمسئول روزنامه کیهان در واکنش به این اظهارات گفت: این سخنان از شخصیتی در جایگاه وزیر امور خارجه ایران بسیار عجیب و غیرمنتظره است.

شریعتمداری افزود: این سئوال از آقای امیر عبداللهیان در میان است که اگر آنگونه که به درستی اعلام کرده اید « بایستی جایگاه سپاه و نقش سپاه و شان قانونی سپاه به عنوان مهمترین بخش امنیتی و دفاعی کشور ما مورد توجه قرار بگیرد » چگونه می توان امنیت کشور و مردم این مرز و بوم را با آمریکای جنایتکار تاخت زد؟!

او گفت: اشتباه دیگر آن است که «تسلیم» را به خطا «ایثار» نامیده‌اید و بدتر این‌که این تسلیم را به فرماندهان سپاه نسبت داده‌اید.

وی اضافه کرد: بعید نیست [اظهارات شما درمورد سپاه] به این تلقی دامن بزند که جناب ایشان از اشراف کافی و لازم بر موضوعات جاری در حوزه مسئولیت خویش برخوردار نیستند.

مدیرمسئول کیهان اضافه کرد: انتظار آن است که فرمانده سپاه با اعلام نظر سریع و صریح خود، اظهارات وزیر امور خارجه را اصلاح کند.

امیرحسین ثابتی مجری برنامه جهان آرا هم در توییتی نوشت: امیرعبداللهیان گفته: “روزی که توافق در وین اعلام شود، توافق فراتر از برجام نخواهد بود.”

او افزود: بازگشت به برجام سودی برای اقتصاد ایران ندارد چون طبق برجام ساختار تحریمهای اصلی حفظ میشود، به لحاظ سیاسی نیز اثری ندارد جز مدعی کردن مثلث “اصلاحطلبان_روحانی_ لاریجانی” در داخل کشور.

عباس عبدی- روزنامه نگار اصلاح طلب هم در توییتی نوشت: مگر سرنوشت نهادهای کشور بویژه نهادهای نظامی در اختیار مقامات آن نهاد است، که اجازه بدهند تحریم شوند یا نشوند؟ این استدلال‌ها خطرناک است.

نماینده تهران در مجلس نیز نوشت: سخنان جناب ⁧‫حسین امیرعبداللهیان‬⁩ در قامت وزیر امور خارجه پیرامون دوگانه‌سازی میان منافع ⁧‫سپاه‬⁩ و ⁧‫مردم‬⁩ از آن جهت که موضوع انتفاع فردی در آن مجموعه مطرح نیست و در نهایت برخلاف ⁧‫منافع ملی‬⁩ است، و تکمیل کننده طراحی دشمن برای ایجاد شکاف بین ارکان نظام و مردم می‌باشد؛ حرف بسیار غلطی بود.

خضریان افزود: انتظار می‌رود دستگاه دیپلماسی با عنایت به ⁧‫سیاست قطعی‬⁩ نظام در لغو کلیه تحریم‌ها با تضامین واقعی و عملی که قابل راستی‌آزمایی باشد، در ⁧‫مذاکرات وین‬⁩ عمل نماید. ‌چرا که ⁧‫مجلس‬⁩ طبق قانون راهبردی از منافع مردم عزیز ⁧‫ایران‬⁩ تا حصول اطمینان از توافق خوب، کوتاه نمی‌آید.

احمد نادری – نماینده مجلس به تعریف از سپاه اکتفا کرد و در توییتی نوشت: سپاه‬⁩ یعنی حافظ جان، مال و ناموس مردم و حافظ تمامیت و استقلال کشور عزیزمان. خون سرخ حاج قاسم ها و تهرانی مقدم ها، گواه این مدعاست.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : خبرآنلاین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما