plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵
کد مطلب : ۲۰۱۴۷

توقف هفتمین دور کمیسیون مشترک برجام در وین

نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزیران خارجه ایران و ۱+۴ بعد از ظهر روز جمعه به وقت محلی در هتل کوبورگ برگزار شد. بر اساس توافق، از اواسط هفته آینده دوباره گفت‌وگوها در وین از سر گرفته شود.
توقف هفتمین دور  کمیسیون مشترک برجام در وین
به گزارش ایصال نیوز، هفتمین دور از مذاکرات برای لغو تحریم ها از روز دوشنبه هفته جاری در وین آغاز شده بود.در این مذاکرات پنج روزه هیات‌های سیاسی و کارشناسی در چارچوب گفت‌وگوهای دو جانبه و چندجانبه و مشترک به ارزیابی آخرین دیدگاه‌ها و موارد اختلافی میان طرف‌ها پرداختند.

در این دور از مذاکرات وین، ایران دو سند درباره لغو تحریم‌ها و اقدامات هسته‌ای را که نسبت به پیش نویس دور ششم مذاکرات به روز رسانی شده است را به طرف‌های برجامی ارایه کرد.

در عین حال برای بررسی بیشتر این اسناد و رایزنی‌ و مشورت با پایتخت‌ها قرار شده است هیات‌ها برای یک وقفه کوتاه مذاکرات را ترک و مجددا احتمالا اوایل هفته آینده برای ادامه کار به وین بازگردند.

هم‌چنین گفته می شود که بخشی از تیم‌های حقوقی، فنی هیات ها در سطح کارشناسی برای ادامه بررسی ها در وین باقی خواهند ماند.

بر اساس توافق طرف‌ها در برجام قرار است جمعه شب برای برخی رایزنی‌ها و مشورت ها هیات‌ها به پایتخت‌هایشان بازگردند و به احتمال قوی از دوشنبه هفته آینده دوباره گفت‌وگوها در وین از سر گرفته شود.

گفتنی است؛ انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا صبح امروز گفته بود که جلسه کمیسیون مشترک برجام عصر جمعه برای جمع بندی مذاکرات این هفته می باشد.

این نشست به درخواست طرف‌های اروپایی و در سطح روسای هیات‌های مذاکره کننده است.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما