plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
کد مطلب : ۲۰۵۲۶

اظهارات مهم علی باقری بعد از نشست کمیسیون مشترک برجام در وین

مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران گفت: قرار شد از روز سه‌شنبه گفت‌وگوها با موضوع رفع تحریم‌ها و بررسی پیشنهادهای ایران درباره راستی آزمایی و تضمین‌ها آغاز شود.
اظهارات مهم علی باقری بعد از نشست کمیسیون مشترک برجام در وین
به گزارش ایصال نیوز، علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران دوشنبه شب، بعد از نشست کمیسیون مشترک برجام در اظهاراتی در جمع بندی مباحث مورد گفت‌وگو در نشست امروز اعلام کرد: امروز نشست کمیسیون مشترک برجام در آغاز دور هشتم گفت‌وگوهای وین برگزار شد. در این نشست طرف‌های مختلف از جمله هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام بر موفقیت آمیز بودن دور قبلی گفت‌وگوها تأکید و اذعان داشتند که پیشرفت‌های خوبی در دور قبلی گفت‌وگوها حاصل شده و چارچوب مناسبی برای پیشبرد گفت‌وگوها فراهم شده است.

وی افزود: نکته مهم در این نشست این بود که نمایندگان کشورهای مختلف در این نشست بر اهمیت اولویت داشتن رسیدگی به موضوع رفع تحریم‌ها و راستی آزمایی و تضمین در دور هشتم گفت‌وگوهای وین تأکید داشتند و بر همین اساس قرار شد از صبح فردا (سه‌شنبه) گفت‌وگوها با موضوع رفع تحریم‌ها و نیز تأکید بر بررسی پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه دو موضوع مهم راستی آزمایی و تضمین‌ها آغاز شود و در ادامه نیز مسائل و موضوعات مرتبط با تحریم‌های مالی و بانکی مورد بررسی در نشست کارگروه‌های مشترک بین نمایندگان ایران و ۱+۴ قرار بگیرد.

هشتمین دور از گفت‌وگوهای رفع تحریم عصر امروز (به وقت وین) با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام به ریاست علی باقری مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آغاز شد.

در این نشست که با شرکت هیأت‌های ایران، گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ برگزار شد، روند مذاکرات مورد ارزیابی قرار گرفت. در این نشست همچنین در خصوص نحوه ادامه گفت‌وگوها بحث و تبادل نظر شد.

علی باقری مذاکره‌کننده ارشد کشورمان در این نشست با اشاره به پیشرفت‌های صورت‌گرفته در دور پیشین، بر لزوم رفع تحریم‌ها و ارائه تضمین‌های عینی و کافی از سوی طرف مقابل و راستی‌آزمایی این اقدامات تأکید کرد و گفت که هیأت ایرانی مانند دور قبل برای تعامل جدی و پیشبرد گفت‌وگوها آمادگی کامل دارد.

در این نشست، تمامی هیأت‌ها به پیشرفت حاصل‌ شده در دور پیشین گفت‌وگوها اشاره کرده و برای ادامه رایزنی‌های فشرده اعلام آمادگی کردند. همچنین عنوان شد که اغلب پیشنهادات ایران، در متن جدید گنجانده شده است.

در پایان نشست مقرر شد که مذاکرات و کار بر روی متن از روز سه‌شنبه (فردا) هفتم دی ماه در سطوح و فرمت‌های مختلف ادامه یابد.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما