plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷
کد مطلب : ۱۹۸۵۵

شانزدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی در اصفهان آغاز شد

شانزدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی با رویکرد تجاری‌ سازی و حمایت از کارآفرینان و فن‌آفرینان روز چهارشنبه به‌صورت برخط در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان آغاز به‌کار کرد.
شانزدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی در اصفهان آغاز شد
به گزارش ایصال نیوز، دبیر جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی در آیین افتتاح این جشنواره گفت: امروزه تکامل پرشتاب عناصر زیست‌بوم نوآوری و فناوری نشان‌دهنده اثرگذاری غیرقابل‌انکار علم و فناوری بر عرصه‌های مختلف توسعه کشور است.

عبدالرضا کبیری بابیان اینکه هم‌افزایی عناصر مختلف این زیست‌بوم در قامت علم و فناوری و فن آفرینی سبب حفظ و ارتقای ارزش‌های جامعه شده است افزود: در این راستا رشد زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور ضریب نفوذ علم و فناوری را در جامعه بسیار بالابرده و موجب مشارکت بیشتر عناصر این زیست‌بوم به‌خصوص سرمایه‌گذاران شده است.

دبیر جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی افزود: این نگاه به فناوری و نوآوری می‌تواند به افزایش تولید، اشتغال‌زایی و اشتغال پذیری منجرشود.

وی اظهار داشت: شناسایی بیشتر ظرفیت‌های علمی و فناوری کشور و تقویت عناصر زیست‌بوم فناوری و فن‌آفرینی می‌تواند تأثیر بسزایی در رونق اقتصادی دانش‌بنیان در بالاترین سطح خود داشته باشد.

کبیری یادآور شد: درواقع هدف اصلی فن‌آفرینی تبدیل دستاوردهای پژوهشی به محصولات دانش‌بنیان و درنهایت تولید ثروت در راستای رفاه جامعه است.

به گفته وی اهتمام به فن‌آفرینی سبب رونق اقتصاد دانایی محور در کشور و شکل‌گیری کسب‌وکارهای موفق دانشی خواهد شد.

کبیری افزود: در مقطع کنونی و با شیوع همه‌گیری کرونا، نوآوری و فناوری کشور است که توانسته روح امید، خودباوری، اعتقاد به فعالیت‌های دانش‌محور را در جوانان کشور زنده نگهدارد.

دبیر جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی افزود: جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی هم به‌عنوان یکی از بازیگران مهم و تأثیرگذار زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور نقش بسزایی در این مهم داشته است.

وی سابقه و پیشینه شکل‌گیری این جشنواره را به آغاز فعالیت‌های شهرک علمی و تحقیقاتی سال‌های ۷۷ و ۷۹ دانست و گفت: در آن سال‌ها با تأکید بر حوزه تحقیق و پژوهش و شناسایی پژوهشگران و طرح‌ها تحقیقی، پژوهشگرانی از استان‌های اصفهان، یزد، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری شناسایی و از دستاوردهای پژوهشی آن‌ها قدردانی شد.

کبیری ادامه داد: پس از برگزاری ۱۴ دوره از جشنواره با رویکرد توجه به طراحان کسب‌وکار و شرکت‌های فن آفرین موفق و منتخب مستقر در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد، در جشنواره پانزدهم بر مذاکرات ۲جانبه طراحان کسب‌وکار و فن آفرینان با سرمایه‌گذاران فعال داخل و خارج از کشور در حوزه‌های مختلف توجه شد.

وی بیان داشت: این رویداد با تأکید بر تجربیات موفق ۱۵ دوره پیشین، شانزدهمین دوره را باهدف توجه به تسریع روند توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور در راستای سند چشم‌انداز توسعه ۲۰ ساله کشور و تحقق اقتصاد مبتنی بر دانایی برگزار کرد.

کبیری افزود: توجه ویژه این جشنواره به تعامل میان فن آفرینان و سرمایه‌گذاران و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای مذاکرات مستمر سرمایه‌گذاری، نشانگر تبیین هوشمندانه مأموریت و هدف‌گذاری جشنواره متناسب با نیاز زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور است.

شانزدهمین جشنواره فن‌آفرینی شیخ بهایی به مدت ۲ روز در اصفهان و باهدف معرفی برترین فن‌آفرینان و طراحان کسب‌وکار به همت شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حال برگزاری است.

این جشنواره باهدف شناسایی و معرفی واحدهای فناوری و فن‌آفرینان موفق به سرمایه‌گذاران در ۲ بخش مسابقه‌ای و غیرمسکونی‌ برگزار می‌شود که بخش‌ مسابقه‌ای شامل طراحان کسب‌وکار و فن‌آفرینان است؛ بخش‌های غیرمسکونی‌ نیز شامل فرصت‌­های سرمایه‌­گذاری، نشست‌های انتقال تجربه و نمایشگاه است.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما