plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۰
کد مطلب : ۱۹۷۱

واکنش فوری ایران به درخواست فرانسه درباره برجام

ایران آمادگی دارد درست مانند فرانسه که مدعی حمایت از برجام است، عمل کند
سید عباس موسوی به درخواست همتای فرانسوی خود قاطعانه واکنش نشان داد. سخنگوی وزارت خارجه فرانسه ساعاتی قبل گفته بود: قویاً از ایران می‌خواهیم همان‌طور که تا کنون به تمامی تعهداتش ذیل برجام پایبند بوده، اجرای این تعهدات را ادامه دهد.
واکنش فوری ایران به درخواست فرانسه درباره برجام
به گزارش ایصال نیوز، سید عباس موسوی در پاسخ به اظهارات عصر سه شنبه سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه که از ایران خواست شدیدا به برجام پایبند باشد و آنها هم مصمم به حفظ برجام هستند، گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد دقیقا به همان شکلی که فرانسه و شرکای اروپائی آن در طول یک سال گذشته از برجام حمایت کرده و آنرا اجرا کرده اند، با تمام توان از برجام حمایت نموده و تمام تلاش خود را - درست مانند فرانسه - برای اجرای آن بکار گیرد. فکر می کنیم حتما چنین رفتاری باید برای فرانسوی های مدعی حمایت از برجام کاملا قانع کننده باشد.
سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در نشست خبری عصر روز سه‌شنبه در پاسخ به سوالی درباره اقدامات برجامی جدید ایران، گفت که کشورش هیچ ضرب‌الاجلی را نمی‌پذیرد.
او همچنین در پاسخ به سوالی درباره اقدام ایران برای افزایش ۴ برابری ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم خود گفت: «از اعلانیه اخیر مقام‌های ایران در خصوص افزایش ظرفیت تولید اورانیوم با درصد پایین ایران مطلعیم.» او اضافه کرد: «قویاً از ایران می‌خواهیم همان‌طور که تا کنون به تمامی تعهداتش ذیل برجام پایبند بوده، اجرای این تعهدات را ادامه دهد. در این زمینه بار دیگر نقش اساسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در زمینه نظارت را یادآور می‌شویم.»
انتهای پیام/*
۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما