plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲
کد مطلب : ۱۹۶۲۰
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان خبر داد

آزادسازی بخشی از اراضی دانشگاه آزاد نجف‌آباد تصویب شد

دانشگاه پیگیر خسارات وارده به منافع و حیثیت خود است
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان از تصویب و موافقت نهایی با آزادسازی بخشی از اراضی تحت مالکیت دانشگاه آزاد نجف‌آباد برای اجرای طرح تقاطع غیر همسطح شهدای دانشجو در شهرستان نجف‌آباد خبر داد و از شکسته شدن حریم و تخریب غیر قانونی دیوار دانشگاه قبل از طی مراحل قانونی ابراز ناخشنودی کرد
آزادسازی بخشی از اراضی دانشگاه آزاد نجف‌آباد تصویب شد
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان، پیام نجفی روز پنجشنبه در بیست و یکمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: این جلسه بصورت فوق العاده و درباره اتخاذ تصمیم برای آزاد سازی اراضی تحت مالکیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد واقع در مسیر اجرای طرح تقاطع غیر همسطح شهدای دانشجو تشکیل و با توجه به اهمیت طرح و حادثه خیز بودن مسیر مجاور سر درب اصلی دانشگاه و با توجه به تقاضای شهرداری نجف آباد، با آزاد سازی این اراضی موافقت شد.

وی گفت: با استناد به بند ۷ ماده ۲ مصوبه شماره ۷۲۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی دستور جلسه شماره یک، مطرح و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان ضمن ابراز ناخشنودی خود مبنی بر شکستن حریم و تخریب غیر قانونی دیوار دانشگاه قبل از طی مراحل قانونی و اخذ مجوز های لازم با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بعنوان دانشگاهی اجتماعی و جامعه محور همواره کمک به توسعه شهرها و رفع مسائل و مشکلات جامعه و زیست بوم منطقه را در اهداف کلان خود قرارداده است با عنایت به صورتجلسه مورخ ۹ آبان جاری واحد نجف آباد با موضوع توافقنامه اولیه این واحد دانشگاهی با شهرداری نجف آباد که به تأیید و امضای معاونت املاک و مستغلات مرکز امور عمرانی دانشگاه رسیده است و همچنین مجوز مورخ ۱۲ آبان جاری کمیسیون معاملات سازمان مرکزی در جهت صرفه و صلاح دانشگاه با آزادسازی و واگذاری زمین مورد نظر طبق نقشه های پیوستی در صورتجلسه و مشروط به انجام کلیه تعهدات توسط شهرداری نجف آباد بابت ما به ازای این واگذاری، موافقت شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد نیز بعد از این جلسه با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاهی از مردم و برای مردم است، تاکید کرد: دانشگاه بطور جدی پیگیر خسارات وارده به منافع و حیثیت خود است.

امیر رضا نقش افزود: ما در دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد به عنوان یکی از موفق ترین واحدهای دانشگاهی کشور، به خوبی شاهد تعامل سازنده و مثبت و همکاری نزدیک میان مدیران دانشگاه با مسوولان شهری بوده ایم.

به گفته وی، به عنوان مثال در طرح بزرگ احداث دپوی اولیه متروی نجف آباد - اصفهان، ۳۷هکتار از اراضی تحت مالکیت دانشگاه، آزاد سازی و در اختیار این طرح قرار گرفته است که از نمونه اقدامات مهم در همراهی با مدیریت شهری است و همواره دغدغه این دانشگاه، پیگیری موضوعات مرتبط با مسائل شهر نجف آباد و مردم شهید پرور آن خطه بوده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد بیان کرد: درباره اقدام به تخریب غیر قانونی بخشی از دیوارهای جنوبی دانشگاه که پس از پایان مراسم کلنگ زنی طرح (تقاطع غیر همسطح شهدای دانشجو نجف آباد) توسط نماینده مجلس انجام شد بطور جدی پیگیر ضرر و زیان های وارده به منافع و حیثیت دانشگاه هستیم و سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در قبال عمل نماینده در تخریب دیوار واحد نجف آباد مکاتبه‌ای را با هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس شورای اسلامی انجام داده است.

وی تاکید کرد: در صورتیکه اقدام نماینده در تخریب دیوار دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد رخ نمی‌داد در پیگیری مجوزهای قانونی، به مراتب کار سریعتر انجام می‌شد که این موضوع باعث وقفه ای ناخواسته در این فرآیند شد.

نقش افزود: در این طرح که از مهمترین پروژه های شهری نجف آباد است در قبال آزادسازی حدود چهار هزار متر از اراضی دانشگاه، شهرداری نجف آباد متعهد شده است علاوه بر اجرای دور برگردان مقابل ورودی دانشگاه، خط لوله انتقال آب ۲۰ اینچ که در این مسیر هست با هزینه خود جابه‌جا کند.

عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح شهدای دانشجو به طول ۸۰۰ متر و عرض ۲۰۰ متر و با اعتباری بالغ بر هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت و راه و شهرسازی چهارم آبان جاری آغاز شد. تقاطع غیر همسطح شهدای دانشجو در کمربندی شمال غربی نجف‌آباد، ابتدای ورودی دانشگاه آزاد اسلامی احداث می‌شود و اجرای این طرح نیازمند آزادسازی محوطه اطراف از جمله دیوار بیرونی دانشگاه آزاد نجف آباد است.

تخریب بخشی از این دیوار در هفته گذشته توسط یک دستگاه لودر درحالیکه نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس، سوار بر این خودرو و در کنار دست راننده ایستاده بود، واکنش های بسیاری بهمراه داشت.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما