plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
کد مطلب : ۱۹۵۳۴

۴۶۳ طرح کشاورزی در گروه کاری تلفیق زیربنایی اصفهان تصویب شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: ۴۶۳ طرح کشاورزی در زمینه‌های مختلف صنایع کشاورزی و اتاق‌های کارگری روز یکشنبه در گروه کاری تلفیق زیربنایی استان تصویب شد./در یک هفته اخیر ۴۰ هزار متقاضی برای طرح جهش تولید مسکن در استان ثبت نام کردند.
۴۶۳ طرح کشاورزی در گروه کاری تلفیق زیربنایی اصفهان تصویب شد
به گزارش ایصال نیوز، حجت‌الله غلامی روز یکشنبه در حاشیه جلسه گروه کاری تلفیق زیربنایی در استانداری اصفهان در گفت و گویی افزود: امروز موضوع های مختلف در این جلسه مطرح شد که بخشی از آن مربوط به طرح های کشاورزی بود.

وی با بیان اینکه امروز با تصویب ۲۴۱ طرح صنایع کشاورزی، واحدهای دامداری و تاسیسات جانبی گلخانه ها موافقت شد، اظهار داشت: با ۷۰ طرح کشاورزی نیز بدلیل مسائل خاص و مثبت نبودن پاسخ استعلام ها مخالفت شد.

غلامی با اشاره به اینکه امروز با ۲۲۲ مورد فضای اتاق های کارگری نیز موافقت شد، خاطرنشان کرد: با ۱۵۷ مورد فضای اتاق کارگری بدلیل مناسب نبودن موقعیت ها و نامشخص بودن کاربری، نیز مخالفت شد.

وی، بحث و بررسی درباره اقدام ملی مسکن در شهرستان نایین را یکی از مهمترین موضوع های جلسه امروز دانست و گفت: با توجه به تعداد متقاضیان طرح مذکور مصوب شد از ۵۰ هکتار پیشنهادی برای تخصیص زمین با ۱۵ هکتار موافقت و برای سایر متقاضیان از بافت فرسوده نایین با بازآفرینی شهری برنامه ریزی شود.

معاون استانداری اصفهان اضافه کرد: همچنین مقرر شد بحث الحاق زمین برای اجرای اقدام ملی مسکن در چهار شهر شرقی اصفهان یعنی نیک آباد، نصر آباد، محمد آباد و ورزنه نیز با توجه به حساسیت مطرح شده از سوی مشاور و سایر کارشناسان از جمله سازمان مدیریت و برنامه ریزی در یک جلسه کارشناسی مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در جلسه روز یکشنبه گروه کاری تلفیق زیربنایی، با تاکید بر استفاده از بافت فرسوده برای اجرای طرح جهش تولید مسکن، تصریح کرد: بمنظور تحقق شعار دولت در زمینه ساخت یک میلیون واحد مسکونی در هر سال باید علاوه بر بحث الحاق از بازآفرینی بافت فرسوده شهری نیز استفاده کرد.

*در یک هفته اخیر ۴۰ هزار متقاضی برای طرح جهش تولید مسکن در استان ثبت نام کردند

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان نیز در این جلسه گفت: در یک هفته اخیر ۴۰ هزار متقاضی برای طرح جهش تولید مسکن در استان ثبت نام کردند درحالیکه در سه مرحله قبلی اقدام ملی مسکن حدود ۹۵ هزار ثبت نام داشتیم.

علیرضا قاری قرآن با اشاره به اینکه در زمان حاضر ثبت نام برای ۴۳ شهر استان اصفهان در طرح جهش تولید مسکن صورت می گیرد، افزود: هنوز ثبت نام برای حدود ۶۰ شهر دیگر آغاز نشده است زیرا در برخی از شهرها مانند خمینی شهر و زرین شهر زمین دولتی برای اجرای این طرح نداریم.

وی با اشاره به اهمیت بحث اجتماعی در تامین مسکن، تاکید کرد: پیشنهاد ما این است که ابتدا کار ثبت نام طرح جهش تولید مسکن در سراسر استان انجام شود تا تعداد متقاضیان اصلی و حائز شرایط احصا و نیاز واقعی هر شهر مشخص تا در مراحل بعدی برای تامین زمین متناسب با آن نیاز اقدام شود.

استان اصفهان، حدود پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارد.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما