plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲
کد مطلب : ۲۳۶۷۰
با دستور رییس جمهور

عملیات اجرایی احداث ۲۴ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید اصفهان آغاز شد

بهارستان، فولاد شهر و‌ شهر جدید مجلسی در فاز عملیاتی نهضت ملی مسکن قرار گرفتند
عملیات اجرایی احداث حدود ۲۴ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید استان اصفهان روز سه‌شنبه با دستور رییس جمهور آغاز شد.
عملیات اجرایی احداث ۲۴ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید اصفهان آغاز شد
به گزارش ایصال نیوز،عملیات اجرایی احداث یکصد هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی تولید مسکن دیروز سه شنبه، با دستور رییس جمهور و بصورت ویدئو کنفرانس در کشور آغاز شد. 
مدیرعامل شرکت عمران بهارستان گفت: امروز عملیات اجرایی حدود یکصد هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی تولید مسکن در سراسر کشور و با دستور رییس جمهور آغاز شد که سهم استان اصفهان حدود ۲۴ هزار واحد است.
محمدرضا احمدی افزود: این واحدهای مسکونی در استان اصفهان در شهرهای بهارستان، فولادشهر و شهر جدید مجلسی احداث می شوند. وی اظهار داشت: امروز عملیات اجرایی احداث حدود ۶ هزار و ۶۵۶ واحد در شهر بهارستان، ۱۴ هزار و ۷۵۰ واحد در فولادشهر و ۲ هزار و ۸۷۲ واحد در شهر جدید مجلسی آغاز شد.
احمدی با بیان اینکه مراسم آغاز عملیات اجرایی این واحدها بصورت ویدئو کنفرانس و در جلسه شورای عالی مسکن با حضور رییس جمهور برگزار شد، خاطرنشان کرد: مراسم نمادین آغاز این طرح در استان اصفهان در شهر بهارستان برگزار شد. سهمیه شهرهای جدید از طرح نهضت ملی مسکن ۶۰۰ هزار واحد است که با دستور رئیس‌جمهور ساخت صدهزار واحد آن آغاز خواهد شد.
از سوی دیگر، به گفته مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان، ۴۱۹ هزار ۳۶۸ نفر در طرح نهضت ملی مسکن اصفهان ثبت نام کردند که بیشترین ثبت‌نام در سه شهر بهارستان، شاهین شهر و فولادشهر بوده است.
علیرضا قاری قرآن با اشاره به اینکه عملیات اجرایی شروع و فونداسیون، اسکلت و سقف در بعضی از شهرهای استان در حال اجرا است، بیان کرد: میانگین پیشرفت فیزیکی نهضت ملی مسکن در اصفهان به ۱۶ درصد رسیده است.
"نهضت ملی مسکن" طرح دولت سیزدهم برای خانه‌دار کردن مردم است که در آن سهم استان اصفهان ساخت ۳۰۰ هزار واحد طی چهار سال اعلام شده است.
مهمترین هدف این طرح برنامه‌ریزی برای تولید یک میلیون مسکن در سال است و در اُفق چهار ساله، دولت مُصمم به ایجاد چهار میلیون واحد مسکونی در کشور است.
اصفهان حدود پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارد و سومین استان پُرجمعیت کشور بشمار می‌آید.
انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما