plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۲
کد مطلب : ۱۹۴۹۳

ریزش قیمت ها در بازار مسکن همزمان با کلید خوردن طرح نهضت ملی مسکن

آغاز ثبت‌نام در «طرح نهضت ملی مسکن» با ایجاد امیدواری برای کاهش زمان انتظار برای خانه‌دار شدن و هدایت تقاضای سرگردان به سمت یک طرح با کیفیت و ارزان، بازار مسکن را در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ با کاهش قیمت‌ها در مناطق مختلف تهران مواجه کرد.
ریزش قیمت ها در بازار مسکن همزمان با کلید خوردن طرح نهضت ملی مسکن
همزمان با شروع ثبت نام در طرح نهضت ملی که نوید ساخت و عرضه ۴ میلیون واحد مسکونی را تا ۱۴۰۴ می‌دهد، بررسی ها نشان می دهد قیمت مسکن در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تحت تاثیر اجرای طرح نهضت ملی مسکن با ریزش قیمت در مناطق مختلف پایتخت مواجه شده است.

دولت سیزدهم با اجرای مصوبه مجلس تحت عنوان «قانون جهش تولید و تامین مسکن» که در آن بر ساخت و تولید مستمر مسکن تاکید شده است هدایت تقاضاهای سرگردان را برعهده گرفت و تصمیم گرفت با اختصاص زمین‌های رایگان در بیش از ۸۰۰ شهر، دهک‌های اول تا سوم را که هنوز نتوانستند در طرح‌های گذشته مسکنی، صاحبخانه شوند را با حمایت دولت از صف انتظار خارج کند.

هم‌اکنون حدود ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سال احداث می‌شود که دولت سیزدهم باید این عدد را به یک میلیون برساند و بازار مسکن را از سایه سنگین کمبود واحد مسکونی خارج کند.

در طرح جهش تولید مسکن همه دهک‌ها مشارکت داده می‌شوند به نحوی که دهک‌های بالا با دریافت وام و پرداخت سود بانکی معمولی و دهک‌های پایین با حمایت دولت و تسهیل گری در تامین زمین، مصالح ساختمانی و تامین منابع مالی می‌توانند از مزایای این طرح بهره‌مند شوند که این موضوع در بازار عرضه و تقاضا تعادل ایجاد خواهد کرد.

با توجه به پیشران بودن حوزه مسکن در اقتصاد کشور و نیاز سالیانه به یک میلیون واحد مسکونی، افزایش سهم بخش مسکن از تسهیلات بانکی در برنامه اجرایی دولت قرار دارد تا با رشد سقف وام‌ها و افزایش مدت بازپرداخت وام مسکن، رونق به این بازار بازگردد و قیمت ها کنترل شود.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما