plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰
کد مطلب : ۱۹۲۸۷
با حضور در جشن میلاد پیامبر اکرم (ص)؛

نخست‌وزیر عراق: اختلافات را کنار بگذارید؛ انتخابات سالم و شفاف بود

مصطفی‌الکاظمی در واکنش به اعتراض‌ها به نتیجه اعلامی انتخابات تاکید کرد، انتخابات سالم و شفاف برگزار شده و همه باید اختلافات حزبی و شخصی را رها کنند و برای تامین رفاه و ثبات شایسته مردم عراق متحد شوند.
نخست‌وزیر عراق: اختلافات را کنار بگذارید؛ انتخابات سالم و شفاف بود
به گزارش ایصال نیوز، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق با حضور در جشن میلاد پیامبر اکرم (ص)، در منطقه الاعظمیه بغداد، با  اشاره به اهمیت ژرف و عمیق پایبندی به اخلاق در دین اسلام، نمایندگان منتخب را به رفتار صادقانه و بسیج همه تلاش ها برای خدمت به مردم عراق و تامین معیشت با کرامت شهروندان فراخواند.

الکاظمی در واکنش به اعتراضات به نتایج اعلامی انتخابات پارلمانی اخیر، از همه خواست تا با توجه به سلامت و شفافیت برگزاری انتخابات اخیر، اختلافات حزبی و شخصی را کنار بگذارند و رفاه و ثبات شایسته مردم عراق را فراهم کنند.

در بیانیه دفتر نخست‌وزیری عراق که نسخه‌ای از آن در خبرگزاری رسمی عراق منتشر شد، الکاظمی با شرکت در جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) در منطقه الاعظمیه بغداد و با  اشاره این میللاد خجسته گفت: ما امروز، این‌جا در میان خانواده و عزیزانمان ایستاده ایم تا با آن‌ها میلاد پیامبر اکرم را در شهر عزیز الاعظمیه جشن بگیریم».

وی ضمن تبریک این مناسبت و اشاره به صفات و مکارم اخلاقی پیامبر، گفت: فاسد کسی است که ارزش‌های اخلاقی را کنار گذاشته باشد چرا که سیاست حقیقی، خدمت به مردم، هدایت آن‌ها به راه درست و مراقبت از آ‌ن‌ها و حل درگیری‌ها و مشکلات آن‌ها است. اما متاسفانه سیاست نزد برخی به معنای باج‌گیری، دروغ، فریب، درگیری و فریب مردم است.

نخست وزیر عراق افزود: ما به تعهد خود در قبال ملت خود برای برگزاری انتخابات زودهنگام و سالم عمل کردیم و مردم نمایندگان خود را انتخاب کردند و این نمایندگان جدید نقش خود را در پارلمان جدید ایفا خواهند کرد. نمایندگان جدید دارای وظایف اخلاقی و ملی در قبال ملت خود هستند و باید اعتماد مردم به روند سیاسی و دموکراسی را بازگردانند».

مصطفی‌الکاظمی اظهار داشت: دولت کنونی با شرایط دشواری از بحران‌های اقتصادی، بهداشتی و مالی دست به گریبان بود اما آن را پشت سر نهاد، ما اکنون در برابر مرحله‌ای جدید قرار داریم که باید از تمام تجربیات گذشته با هدف تامین رفاه عموم مردم استفاده کنیم.

گفتنی است؛ با اعلام نتایج اولیه انتخابات پارلمانی هفته گذشته عراق، شماری از احزاب و ائتلاف‌های سیاسی به نتیجه اعلامی اعتراض کردند و از دستکاری در نتایج این انتخابات سخن گفتند.

شماری از شهرهای عراق نیز روز یکشنبه شاهد تظاهرات‌ در اعتراض به این نتایج بود.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : واع العراقية
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما