plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۶
کد مطلب : ۱۹۰۷۵

طلای سوم کشتی ایران؛ قاسمپور قهرمان جهان شد

کامران قاسمپور در فینال وزن ۹۲ کیلوگرم کشورمان در پیکارهای جهانی سال ۲۰۲۱ نروژ با پیروزی برابر حریف روسی مدال طلا گرفت. پیش از این حسن یزدانی و امیرحسین زارع ۲ مدال طلا گرفته بودند. ایران برای قهرمانی تیمی کشتی جهان به ۲ مدال برنز عرفان الهی و مجتبی گلیج نیاز مبرم دارد.  
طلای سوم کشتی ایران؛ قاسمپور قهرمان جهان شد
به گزارش ایصال نیوز، رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان روزهای از ۱۰ مهر آغاز شد و  امروز سه‌شنبه ۱۳ مهر با شناخت تیم‌ها و نفرات برتر به پایان می‌رسد.

دیدارهای رده‌بندی و فینال چهار وزن دوم (۵۷، ۶۵، ۷۹ و ۹۲) دیشب و از ساعت ۱۹ به وقت تهران در سالن جوردال آمفی شهر اسلو نروژ آغاز شد.

کامران قاسمپور دارنده مدال طلای امیدهای جهان در فینال وزن ۹۲ کیلوگرم مقابل ماگومد کوربانوف دارنده مدال طلای اروپا از روسیه قرار گرفت و با ارایه کشتی جسورانه و با زیرگیری و درختکن‌های بی‌نقص خود حریف روسی را با نتیجه ۸ بر ۴ شکست داد و قهرمان جهان شد.

طلای قاسمپور سومین مدال طلای ایران در پیکارهای جهانی است و امید تیم ملی را برای قهرمانی تیمی برای ششمین مرتبه زنده نگه داشت. این اولین مدال طلای ایران در وزن ۹۲ کیلوگرم است (اوزان کشتی آزاد در سال ۲۰۱۷ تغییر کرد).

پیش از این در این وزن علیرضا کریمی ۲ مدال نقره و برنز جهان در این وزن کسب کرده بود.

قاسم‌پور در این مسابقه‌ها پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۷ بر صفر از سد آندریل ولاوسف از اوکراین گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

وی در دور بعد با نتیجه ۸ بر یک ایراکلی متسیتوری دارنده مدال برنز جهان از گرجستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. قاسم‌پور در این مرحله در یک کشتی نفس‌گیر مقابل جی‌دن کاکس قهرمان جهان از آمریکا با نتیجه ۳ بر ۳ به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد.

علیرضا سرلک در فینال وزن ۵۷ کیلوگرم با شکست مقابل توماس گیلمان آمریکایی، امیرمحمد یزدانی در وزن ۶۵ کیلوگرم با شکست برابر ژاگیر شاکیف روسی و محمد نخودی با شکست مقابل جردن باروز آمریکایی تاکنون ۳ مدال نقره گرفتند.

همچنین در دیدارهای نیمه‌نهایی ۲ وزن ۷۰ و ۹۷ کیلوگرم که دیشب برگزار شد که مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم مغلوب کایل اسنایدر شد.

گلیج امروز سه‌شنبه برای کسب مدال برنز باید با برنده مبارزه باتزول اولزیساخان از مغولستان و ماگومد گادجی نوراف از مقدونیه مبارزه کند.

عرفان الهی نیز با توجه به حضور حریفش به دیدار فینال به جدول شانس مجدد وزن ۷۰ کیلوگرم رفت. او نیز در ابتدا باید با برنده آنیل گدارا از سریلانکا و آرمان آندراسیان از ارمنستان مبارزه کند و در صورت برتری برای کسب مدال برنز باید به مصاف اِوگِنی ژِربایف از روسیه برود.

پیشتر نیز حسن یزدانی و امیرحسین زارع در فینال وزن‌های ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم با پیروزی مقابل دیوید تیلور از آمریکا و گنو پتریاشیولی از گرجستان ۲ مدال طلا بگیرند. رحمان عموزاد خلیلی و یونس امامی آزادکاران وزن‌های ۶۱ و ۷۴ کیلوگرم نیز از دور رقابت‌ها حذف شدند.

تیم‌های ملی کشتی آزاد ایران، آمریکا و روسیه برای قهرمانی تیمی در پیکارهای قهرمانی سال ۲۰۲۱ نروژ رقابت میلیمتری دارند. تیم ملی برای قهرمانی به ۲ مدال برنز عرفان الهی و مجتبی گلیج در وزن‌های ۷۰ و ۹۷ کیلوگرم نیاز مبرم دارد.  

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما