plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۴
کد مطلب : ۱۸۹۳۱

بحران سوخت در انگلیس با اتمام ذخایر پمپ بنزین‌ها شدت گرفت

مشکل کمبود سوخت در انگلیس بامداد دوشنبه درحالی وارد مرحله بحرانی شد که به گفته یک نهاد صنفی در این کشور، ذخائر سوخت دو سوم پمپ‌بنزین‌ها به پایان رسیده و مابقی هم به زودی تمام می‌شود.
بحران سوخت در انگلیس با اتمام ذخایر پمپ بنزین‌ها شدت گرفت
به گزارش ایصال نیوز، انجمن خرده فروشان سوخت در انگلیس اعلام کرد که ذخایر سوخت بالغ بر ۵ هزار و ۵۰۰ پمپ بنزین در این کشور به پایان رسیده است. این بحران به دنبال کمبود رانندگان کامیون که به دلیل ابتلا به کرونا خانه‌نشین شده‌اند به وجود آمده است.

دولت محافظه کار بوریس جانسون برای حل وضع موجود یکشنبه شب تصمیم گرفت تا قانون سال ۱۹۹۸ را در خصوص رقابت بین شرکت های خصوصی فعال در حوزه انرژی را لغو کند تا به این ترتیب پمپ بنزین‌هایی که ذخایر سوختشان تمام شده، بسرعت شناسایی و مراحل سوخت‌رسانی انجام شود.

«کواسی کوارتنگ» وزیر بازرگانی انگلیس پس از دیدار اضطرارری با مدیران شرکت های فعال در حوزه انرژی اظهار داشت که با لغو قانون سال ۱۹۹۸ مناطقی که در سراسر کشور دچار کمبود سوخت هستند با اشتراک داده‌های مهم شناسایی و هدف‌گذاری می‌شوند.

او با تکرار این ادعا که کشور با کمبود سوخت مواجه نیست افزود که دولت برای کاهش اختلال در روند سوخت‌رسانی پروتکل پایین‌دستی نفت را به اجرا گذاشته است.

در همین حال چند شرکت فعال در حوزه انرژی از جمله شل، اگزون موبیل و گرین‌انرژی با صدور بیانیه‌ای مشترک تصریح کرد که بحران اخیر ناشی از افزایش موقت تقاضاها به وجود آمده و ارتباطی با کمبود سوخت در کشور ندارد.

دولت انگلیس همچنین با اعطای ۵ هزار مجوز موقت کار برای رانندگان اروپایی تا پایان امسال موافقت کرده و از رانندگان بازنشسته هم خواسته تا به به طور موقت به کار بازگردند. این درحالیست که گزارش شده، انگلیس با چالش کمبود حدود ۹۰ هزار راننده برای جبران تبعات برگزیت و همه‌گیری کرونا روبروست.

کنسرسیوم خرده‌فروشان انگلیس اعلام کرد که پیشنهاد دولت در خصوص اعطای ویزا به ۵ هزار راننده کاری از پیش نخواهد برد و تاثیر آن در حدی نیست که مانع از بروز اختلال در کریسمس شود.

کارشناسان نگرانند که اگر بحران سوخت تا ۱۰ روز دیگر برطرف نشود، روند توزیع مواد غذایی در کشور با مشکل جدی مواجه شده و مایحتاج کریسمس به موقع نمی‌رسد.

دولت انگلیس امیدوار است که تصمیمات روز یکشنبه فشار ناشی از کمبود رانندگان کامیون را که باعث وحشت مردم از کمبود سوخت و ایجاد صف‌های طولانی مقابل پمپ‌ بنزین‌ ها شده، کاهش دهد. معذالک دولت طرح به‌کارگیری ارتش را برای کنترل اوضاع در دست بررسی دارد.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما