plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۸
کد مطلب : ۱۸۸۴۶

اولین واکنش آمریکا به اظهارات رئیسی در مجمع عمومی سازمان ملل

یک مقام بلندپایه وزارت خارجه آمریکا با اشاره به سخنرانی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی که به صورت ویدئو کنفرانس در مجمع عمومی سازمان ملل پخش شد، اعلام کرد که واشنگتن سخنان رئیس‌جمهور ایران را دنبال کرده و منتظر اقدامات عملی است.
اولین واکنش آمریکا به اظهارات رئیسی در مجمع عمومی سازمان ملل
به گزارش ایصال نیوز، یک مقام بلندپایه وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات حجة الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که واشنگتن این اظهارات را دنبال کرده است.

به گزارش الجزیره، این مقام بلندپایه آمریکایی که نامش فاش نشده است، تأکید کرد که ایالات متحده به اقدامات مسئولان ایرانی نگاه می‌کند و نه حرف آنان را.

حجة الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور روز سه شنبه به وقت محلی در سخنانی که به صورت ویدئو کنفرانس در هفتاد و ششمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد پخش شد، تاکید کرد: پخش تصاویر تاریخ ساز هجوم مردم آمریکا به ساختمان کنگره و به پایین پرتاب شدن مردم افغان از هواپیمای آمریکایی، از کپیتال­ تا کابل یک پیام را به جهان مخابره کرد و آن اینکه، نظام سلطه آمریکا چه در داخل و چه در خارج بی اعتبار است.

رئیس جمهور با بیان اینکه استقامت ملت ها قوی‌تر از قدرت ابرقدرت‌هاست و امروز پروژه تحمیل هویت غربی شکست خورده است،گفت: اشتباه آمریکا در چند دهه گذشته این بوده که به جای تغییر «روش زندگی» خود با جهان «روش جنگ» خود با جهان را تغییر می‌دهد.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در عین دفاع قاطع از تمامی حقوق و منافع ملت ایران،‌ به دنبال همکاری و همگرایی گسترده اقتصادی و سیاسی با جهان است. من به دنبال تعامل موثر با همه کشورهای جهان بخصوص کشورهای همسایه هستم و دست آنها را به گرمی می‌فشارم. دوران جدیدی آغاز شده است. جمهوری اسلامی ایران آماده است که برای ایجاد جهانی بهتر نقش‌آفرینی کند؛ جهانی مملو از عقلانیت، عدالت، آزادی، اخلاق و معنویت.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما