plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۱
کد مطلب : ۱۴۶۲۶

بایدن: دیپلماسی به سیاست خارجی آمریکا بازگشته است

رئیس جمهور آمریکا در بازدید از وزارت خارجه این کشور گفت آمریکا و دیپلماسی ما بار دیگر بازگشته است و ما ائتلاف ها را برای مقابله با چالش های پیش رو از جمله کرونا و تغییرات آب و هوایی بازسازی خواهیم کرد.
بایدن: دیپلماسی به سیاست خارجی آمریکا بازگشته است
به گزارش ایصال نیوز، جو بایدن روز پنج‌شنبه در بازدید از وزارت خارجه آمریکا با اعلام این مطلب، خطاب بایدن به دیپلمات‌ها گفت: دیپلماسی بازگشت. شما در مرکز کاری هستید که من می‌خواهم انجام دهم.

وی با بیان اینکه دیپلمات‌ها در قلب این کار قرار دارند، اظهار کرد: ما قصد داریم اتحادهای خود را احیا کنیم، می‌خواهیم بار دیگر با جهان تعامل داشته باشیم و در مقابله چالش‌هایی که با آن مواجهیم، گام برداریم.

رئیس جمهوری آمریکا، برخورد با همه‌گیری، مقابله با گرمایش زمین و ایستادگی در قبال دموکراسی و حقوق بشر در سراسر جهان را از جمله این چالش‌ها برشمرد.

بایدن دیپلمات‌ها را چهره آمریکا در سراسر جهان دانست و اظهار کرد: دولت من می‌خواهد قابل اعتماد و با قدرت باشد. یکپارچگی، شفافیت و پاسخگویی شما برای بازسازی اعتماد به آمریکا در سراسر جهان لازم است که در خدمت به مردم آمریکا و نه منافع شخصی است و باعث ارتقای تنوع می‌شود.

وی افزود: دیپلمات‌های ما همه ما باید منعکس کننده کامل تنوع این کشور بزرگ باشند. شما هرگز ما را ناامید نخواهید کرد؛ من به شما ایمان دارم؛ ما به شما بسیار نیاز داریم؛ من پشت شما خواهم بود همانگونه که پشتیبان مردم آمریکا خواهم بود.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: بقیه کشورهای جهان به شما می‌نگرند تا به آنها کمک کنید، آنها ما را درک کنند بنابراین ما نیز می‌توانیم به آنها کمک کنیم.

 همچنین به گزارش فاکس نیوز، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا که کامالا هریس، معاون رئیس جمهوری و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه جدید همراهی‌اش می کردند، در این سخنرانی افزود: «آمریکا به جهان دیپلماسی بازگشته و نه تنها به دنبال ترمیم آسیب‌های چند سال گذشته است، بلکه رو به جلو برای حل مشکلات فعلی جهان همچون پدیده گرمایش زمین و تهدیدهای چین و روسیه علیه دموکراسی اقدام می‌کند.»

بایدن خواستار پایان یافتن جنگ یمن شد و گفت: لیندرکینگ به عنوان نماینده ویژه آمریکا در امور یمن خواهد بود.

او از قطع حمایت‌های نظامی و فروش تسلیحاتی به ائتلاف عربستان خبر داد اما گفت همزمان به ریاض برای دفاع از خود در برابر حملات موشکی که «با کمک تسلیحات ساخت ایران» صورت می‌گیرد، کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما