plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۴
کد مطلب : ۱۸۶۵۴
در جلسه شورای اداری استان خراسان جنوبی

رئیسی: دولت بدهی بالایی به دستگاه های مختلف دارد که ما وارث این بدهی هستیم

هیچ مشکل حل نشدنی در کشور وجود ندارد
رئیس جمهور اظهار داشت: متاسفانه دولت بدهی های زیادی به دستگاه های مختلف دارد و ما وارث این بدهی برجای مانده هستیم، اما پایبند بودن به تعهدات و پرداخت مطالبات پیمانکارانی که با دولت کارکرده اند را ضروری می دانیم و دولت اولین جایی است که باید نسبت به تعهدات و پیمان هایی که منعقد می کند پایبند باشد.
رئیسی: دولت بدهی بالایی به دستگاه های مختلف دارد که ما وارث این بدهی هستیم
به گزارش ایصال نیوز از ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی جمعه شب در پایان سفر یک روزه به استان خراسان جنوبی در جلسه شورای اداری استان، با اشاره به گزارش های ارائه شده از سوی مدیران درمورد توسعه استان، تاکید کرد: به برکت انقلاب اسلامی اقدامات و کارهای خوبی در استان انجام شده اما همچنان کارهای زیادی باید در این منطقه انجام شود.

حجة الاسلام رئیسی اظهارداشت: متاسفانه دولت بدهی های زیادی به دستگاه های مختلف دارد و ما وارث این بدهی برجای مانده هستیم، اما پایبند بودن به تعهدات و پرداخت مطالبات پیمانکارانی که با دولت کارکرده اند را ضروری می دانیم و دولت اولین جایی است که باید نسبت به تعهدات و پیمان هایی که منعقد می کند پایبند باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه همه عزیزان دولت و دستگاه های اداری در همه سطوح باید به تعهدات خود پایبند باشند، گفت: هرگز تعهدات را نقض و یا کمرنگ نکنید که این کار نه شرعی است و نه اخلاقی .

حجة الاسلام رئیسی با تاکید بر اینکه توزیع منابع در کشور باید عادلانه باشد، گفت: بهترین راه برای توزیع عادلانه منابع در کشور بودجه ریزی بر اساس آمایش سرزمینی است.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به مشکلات کارگران پیمانی که در بازدید از معدن زغال سنگ طبس مطرح شده است، گفت: نظام پیمانکاری در کشور نیازمند یک تجدید نظر جدی است و نباید اجازه دهیم به هیچ عنوان حق کارگران ضایع شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: نظام پیمانکاری باید در ارتباط با کارگر کاملا عادلانه تعریف شود و از جمله مواردی که باید پیوست عدالت داشته باشد ارتباط کارگر و کارفرما است و ما باید نسبت به کارگران احترام و توجه جدی قائل باشیم.

حجة الاسلام رئیسی با اشاره به نیاز استان به کریدور ریلی و راههای مواصلاتی، اظهار داشت: وزیر راه و شهرسازی در جلسه‌ای با بانک‌های عامل مشکل استان در این زمینه را مورد بررسی قرار دهند و برای  مشکلات استان در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

دکتر رئیسی در ادامه فعال کردن پروژه‌های نیمه تمام در استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر چنین پروژه‌هایی که زیرساخت‌های آن آماده است فعال شوند ضمن ایجاد اشتغال مشکلات اقتصادی استان نیز برطرف خواهد شد و این موضوع باید به عنوان اولویت مورد پیگیری قرار بگیرد.

رئیس جمهور با تاکید بر استفاده از ظرفیت کویر در استان در جهت رشد و توسعه اظهار داشت: استان خراسان جنوبی از ظرفیت بسیار خوبی در این زمینه برخوردار است و لازم است مطالعات دانشگاهی که در این زمینه انجام شده مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

حجة الاسلام رئیسی توسعه کشت گلخانه‌ای در استان را اقدامی بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: استان از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با استعدادی برخوردار است و با حمایت‌ها و ارائه تسهیلات لازم می‌توان بخش گلخانه‌ای استان را توسعه داد ضمن اینکه باید برای فراوری محصولات استراتژیک استان از جمله زرشک، عناب و زعفران اقدامات تکمیلی با اولویت انجام شود و بی تردید سرمایه گذاری در این مسیر هزینه نیست و نتیجه آن موجب گسترش و توسعه کشاورزی استان و به سود کشاورزان خواهد بود.

دکتر رئیسی همچنین پیگیری علت تعطیلی کارخانه شیر استان و نیز لزوم بررسی سند توسعه نهبندان را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر سندی نیاز به بازنگری داشته باشد از طریق معاون اجرایی بررسی می شود تا در صورت لزوم مجددا در دولت مطرح گردد.

رئیس جمهور اضافه کرد: قنوات استان از سرمایه‌های ارزشمندی است که نباید بگذاریم از دست مردم خارج شود و باید با ارائه تسهیلات و با جدیت نسبت به احیای قنوات اقدام شود.

حجة الاسلام رئیسی با اشاره به ظرفیت بالای استان در زمینه معادن، گفت: معادن بسیار ارزشمندی در استان وجود دارد و باید بررسی شود که چرا حدود ۵۰ معدن که مجوز دریافت کرده اند مورد بهره‌برداری قرار نمی‌گیرد؟

دکتر رئیسی اهمیت بازارچه‌های مرزی را در رونق اقتصادی استان‌های مرزی و افزایش صادرات مورد تاکید قرار داد و گفت: یکی از راههای توسعه صادرات فعال کردن بازارچه‌های مرزی است با این کار همچنین مراودات تجاری استان‌های مرزنشین نیز افزایش می‌یابد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: باید برای استان‌هایی همانند خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان که جاذبه‌های لازم برای سرمایه گذاری را ندارند، جاذبه‌های خاص تعریف کنیم تا سرمایه گذاران نسبت به فعالیت در این استانها تشویق شوند.

حجة الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه اقتصاد استان باید در حوزه‌های مختلف معدن، گردشگری، کشاورزی، صنعت و صادرات از طریق بازارچه‌های مرزی تقویت شود، اظهار داشت: استان خراسان جنوبی از نیروی کارآمد  انسانی به ویژه جوانان تحصیلکرده،‌ وحدت و یکپارچگی بین شیعه و سنی، امنیت پایدار و فرهنگ اصیل دین‌مداری و پایبندی به ارزشهای انقلاب برخوردار است و این پشتوانه‌ها در کنار ظرفیت‌های مادی فراوانی که استان دارد می‌تواند زمینه توسعه یافتگی و پیشرفت استان را فراهم کند.

دکتر رئیسی با بیان اینکه معتقدم هیچ مشکل حل نشدنی در کشور وجود ندارد،گفت: از وقتی که به دستگاه اجرایی وارد شده ام نسبت به این موضوع بیشتر اعتقاد پیدا می‌کنم و به شدت باور دارم که تمام مشکلات به دست جوانان و مردم با ایمان کشورمان حل شدنی است و هرچقدر اتکا به خداوند و اعتماد به داشته‌های خودمان بیشتر می‌شود راههای بیشتری پیش روی‌مان گشوده می‌گردد.

رئیس جمهور گفت: آمریکا و غربی‌ها تاکنون هیچ گرهی از مشکلات ملت‌ها باز نکرده اند و باز هم باز نخواهند کرد همچنان که ۲۰ سال مردم شریف افغانستان را به بدبختی کشاندند و جز قتل و کشتار هیچ ارمغانی برای این مردم نداشتند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما