plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۶
کد مطلب : ۱۸۴۷۴
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد

مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در هفت شهرستان اصفهان موقتاً تعطیل شد

تا کنون ۱۲ درصد جمعیت استان، دو نوبت واکسن را دریافت کردند
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد: مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در هفت شهرستان بزرگ استان تا روز شنبه سیزدهم شهریور جاری تعطیل شد.
مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در هفت شهرستان اصفهان موقتاً تعطیل شد
به گزارش ایصال نیوز، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز چهارشنبه اعلام کرد: با توجه به ادامه محدودیت موجودی واکسن کرونا، مراکز تجمیعی واکسیناسیون در شهرستان های اصفهان، شاهین شهر و میمه، نجف آباد، خمینی شهر، لنجان، فلاورجان و مبارکه تا روز شنبه سیزدهم شهریور فعال نخواهد بود.

این دانشگاه از مردم خواست تا از هرگونه مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون در شهرستان های مذکور خودداری کنند و فراخوان جدید برای واکسیناسیون از طریق پیامک برای واجدان شرایط دریافت واکسن، ارسال می شود.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد که امید است با دریافت محموله های جدید، واکسیناسیون از روز شنبه سیزدهم شهریور آغاز شود و در این زمینه به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

پیش از این مراکز تجمیعی واکسیناسیون شهرستان اصفهان از روز سه شنبه نهم شهریور تعطیل اعلام شد.

مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از هفته گذشته از کمبود واکسن کرونا در این استان خبر دادند و اعلام کردند که فقط تزریق دز دوم انجام می شود اما این وضعیت نیز چندان پایدار نماند و اعلام شد که با توجه به محدودیت موجودی واکسن، مراکز تجمیعی در هفت شهرستان بزرگ غیر فعال خواهد بود.

واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در اصفهان همزمان با سایر استان‌ها، از ۲۱ بهمن ۹۹ با فرمان رییس جمهوری آغاز شد. تا کنون حدود یک میلیون نفر معادل حدود ۲۷ درصد از جمعیت استان نوبت اول و بیش از ۴۵۰ هزار نفر معادل ۱۲ درصد ۲ نوبت واکسن کرونا را دریافت کردند. در زمان حاضر حدود ۳۰ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در سطح استان مستقر است.

استان اصفهان در زمان حاضر در وضعیت قرمز همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ قرار دارد و بر اساس آخرین آمار حدود چهار هزار و ۳۰۰ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان های استان اصفهان بستری هستند که حدود سه هزار و ۵۵۰ نفر آنها در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان (شامل ۲۶ شهرستان) و حدود ۸۰۰ بیمار در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان ( شامل ۲ شهرستان) تحت درمان قرار دارند.

در استان اصفهان، امور بهداشتی و درمانی ۲۶ شهرستان با حدود چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی کاشان است.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما