plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸
کد مطلب : ۲۱۵۶۳
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد

کمتر از یک سوم اصفهانی‌ها واکسن سوم کرونا را دریافت کردند

فعلا ۱۵ شهر استان در وضعیت قرمز کرونایی هستند
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ۳۱.۵۳ درصد معادل کمتر از یک‌سوم از جمعیت این استان با مراجعه به مراکز واکسیناسیون، دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌‎اند. بیش از ۷۵ درصد اصفهانی ها دُز دوم و ۸۵ درصد دُز اول را دریافت کرده اند.
کمتر از یک سوم اصفهانی‌ها واکسن سوم کرونا را دریافت کردند
به گزارش ایصال نیوز، پژمان عقدک روز شنبه در گفت‌گویی افزود: همچنین در این استان بیش از ۷۵ درصد موفق به دریافت دز دوم واکسن شده‌اند و این رقم برای دز اول به افزون بر ۸۵ درصد رسیده است.

وی درباره آمار مبتلایان به کووید-۱۹ اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۹۴۳ نفر دیگر در این استان به این بیماری مبتلا شدند که این تعداد از یک هزار و ۹۲۷ آزمایش نمونه‌گیری بدست آمد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: از این تعداد ۱۷۳ نفر در مراکز درمانی بستری شدند تا آمار کل بستری‌شدگان از ابتدا تاکنون به ۱۹۴ هزار و ۲۷۳ نفر برسد.

عقدک تعداد فوت‌شدگان قطعی به دلیل کووید-۱۹ در شبانه‌روز گذشته را ۶ نفر اعلام کرد و افزود: شمار فوت‌شدگان از ابتدا تاکنون ۱۱ هزار و ۱۰۸ نفر بوده است.
وی خاطرنشان کرد: اکنون ۱۵۵ بیمار در بخش مراقبت ویژه بیمارستان‌های این استان بستری هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر تداوم رعایت شیوه‌های بهداشتی و واکسیناسیون کرونا تصریح کرد: استفاده از ماسک، حضور نیافتن در مکان‌های شلوغ و شستشوی دست‌ها به همراه واکسیناسیون راهکار مقابله با این بیماری است.

استان اصفهان با بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارای حدود ۶۹ بیمارستان با حدود ۱۰ هزار و ۲۹۵ تخت ثابت است.

گفتنی است؛ به دلیل افزایش شیوع سویه اُمیکرون در استان اصفهان، در حال حاضر ۱۵شهر در وضعیت قرمز کرونایی و مابقی شهرهای استان در وضعیت نارنجی می باشد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما