plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵
کد مطلب : ۱۸۳۴
برایتون 1-4 منچسترسیتی

برای دومین فصل متوالی، تاج و تخت لیگ برتر به رنگ آبی آسمانی درآمد

حسرت قرمزها 30 ساله شد، لیورپول فقط یک امتیاز کم آورد
منچستر سیتی و لیورپول به ترتیب با 95 و 94 امتیاز قدم به هفته پایانی گذاشته بودند و پیروزی منچسترسیتی، این تیم را بدون توجه به نتیجه لیورپول در بازی همزمان قهرمان لیگ برتر می‌کرد. منچسترسیتی با پیروزی 4-1 و بعد از 38 هفته با 32 برد، 2 تساوی، 4 باخت، 95 گل زده، 23 گل خورده و 98 امتیاز قهرمان فصل 19-2018 لیگ برتر انگلیس شد. لیورپول نیز با کسب پیروزی 2-0 مقابل وولورهمپتون با 97 امتیاز، نایب قهرمان شد.
برای دومین فصل متوالی، تاج و تخت لیگ برتر به رنگ آبی آسمانی درآمد
به گزارش ایصال نیوز به نقل از نود ورزشی، در یکی از بازی های همزمان هفته سی و هشتم و پایانی لیگ برتر انگلیس، عصر امروز و از ساعت 18:30 (به وقت تهران) منچسترسیتی در ورزشگاه آمکس مهمان برایتون بود و در پایان موفق شد با برتری 4-1 مقابل میزبان خود، جنگ خارق العاده قهرمانی را از لیورپول برده و برای دومین فصل متوالی قهرمان لیگ برتر شود.
گواردیولا تیمش را در آخرین بازی فصل با این بازیکنان روانه میدان کرد: ادرسون؛ واکر، کمپانی، لاپورت، زینچنکو؛ برناردو سیلوا، گوندوغان، داوید سیلوا؛ ماهرز، استرلینگ، آگوئرو برایتون نیز در شرایطی گام به این دیدار می‌گذاشت که هفته گذشته از بقای خود مطمئن شده بود. علیرضا جهانبخش، وینگر ایرانی برایتون در آخرین بازی فصل در ترکیب ثابت تیمش قرار گرفته بود. در یکی دیگر از بازی های همزمان لیورپول در ورزشگاه آنفیلد میزبان وولورهمپتون بود و امید به لغزش منچسترسیتی در بازی همزمان داشت. سیتی و لیورپول به ترتیب با 95 و 94 امتیاز قدم به هفته پایانی گذاشته بودند و پیروزی منچسترسیتی، این تیم را بدون توجه به نتیجه لیورپول در بازی همزمان قهرمان لیگ برتر می‌کرد...
 لیورپول در بازی همزمان با دبل سادیو مانه، حساب کار را 2-0 کرده بود اما سیتی بدون توجه به آن برد، اکنون قهرمان انگلیس بود. در نهایت و با تمام شدن دو دقیقه وقت اضافه توسط مایکل اولیور، منچسترسیتی به پیروزی 4-1 رسید تا بعد از 38 هفته با 32 برد، 2 تساوی، 4 باخت، 95 گل زده، 23 گل خورده و 98 امتیاز قهرمان فصل 19-2018 لیگ برتر انگلیس لقب گیرد.
سیتیزن ها برای ششمین بار (چهارمین بار در لیگ برتر) قهرمان سطح اول فوتبال انگلیس شدند. بعد از منچستریونایتد فصل 09-2008، منچسترسیتی به نخستین تیم لیگ برتری تبدیل شد که توانسته از قهرمانی خود در لیگ برتر دفاع کند.
لیورپول نیز با کسب پیروزی 2-0 مقابل وولورهمپتون 97 امتیازی شد و با ایستادن در رده دوم، باز هم به جام نرسید تا حسرت لیورپول در کسب قهرمانی لیگ انگلستان 30 ساله شود. لیورپول با 97 امتیاز، بیشترین امتیاز یک تیم غیرقهرمان در تاریخ لیگ برتر را ثبت کرد. جالب آن که با پیروزی در بازی پایانی، لیورپول فصل 19-2018 از رکورد 95 امتیاز چلسی فصل 05-2004 گذشت و به سومین تیم برتر تاریخ لیگ برتر (از نظر امتیازی) تبدیل شد اما حتی این حدنصاب هم نتوانست شاگردان یورگن کلوپ را به جام برساند.
در این فصل مجموعاً 380 بازی انجام شد که طی آن، 1072 گل به ثمر رسید که این یک رکورد در فوتبال انگلیس به حساب می آید. میانگین 2.82 گل در هر بازی نیز در این فصل به ثبت رسید. منچسترسیتی و لیورپول روی هم رفته 184 گل به ثمر رساندند که بیش از 10 درصد از گل های لیگ است.
از این تعداد 66 گل سهم سه گلزن برتر لیگ بود: صلاح، مانه و اوبامیانگ. که هر سه 22 گل زدند. البته صلاح با هشت پاس گل، عملکرد بهتری از نظر فردی نسبت به دو بازیکن دیگر به ثبت رساند.
انتهای پیام/*
۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما