plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
کد مطلب : ۱۸۲۸۶

ترامپ خطاب به بایدن: وضعیت افغانستان بزرگترین تحقیر نظامی در تاریخ آمریکا است

بایدن 83 میلیارد دلار تجهیزات، پایگاه و ساختمان سفارت را در افغانستان به جا گذاشت
ترامپ در تجمع هواداران خود در آلاباما گفت: ما می بینیم که ارتش ما به دشمن تسلیم می شود.این بی کفایتی وحشتناک بایدن است، هیچ کشوری چنین چیزی را ندیده است.آمریکایی ها ممکن است به افغانستان برگردند.
ترامپ خطاب به بایدن: وضعیت افغانستان بزرگترین تحقیر نظامی در تاریخ آمریکا است
به گزارش ایصال نیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا گفت آنچه در افغانستان روی می‌دهد نه خروج نیروهای ایالات متحده، بلکه تسلیم شدن است.

ترامپ در تجمع هواداران خود در آلاباما گفت: " الآن ما می بینیم که ارتش ما به دشمن تسلیم می شود."

وی افزود: دولت بایدن 83 میلیارد دلار تجهیزات، پایگاه های نظامی و ساختمان سفارت گران قیمت در افغانستان به جا گذاشته است. بایدن به مرخصی رفت و افغانستان به جهنم رفت.

رئیس جمهور سابق ایالات متحده گفت: " بی کفایتی وحشتناک رهبر ملی، هیچ کشوری چنین چیزی را ندیده است."

وی وضعیت افغانستان را " بزرگترین تحقیر نظامی در تاریخ ایالات متحده " خواند و خطاب به بایدن گفت: "شما هرگز نیروهای خود را اول بیرون نمی‌کشید، آخرین نیروها هستند که عقب نشینی می کنند."

به گفته ترامپ، اقدامات بایدن به این واقعیت منجر شد که در بیستمین سالگرد حمله تروریستی 11 سپتامبر در نیویورک، پرچم طالبان بر فراز ساختمان سفارت آمریکا در افغانستان به اهتزاز در آید.

ترامپ بایدن را "دلقک" خواند و گفت دولت کنونی حتی نمی داند که چند آمریکایی باید از افغانستان خارج شوند. وی گفت: "شاید 10، شاید 45 هزار آمریکایی باقی مانده اند، آنها نمی دانند."

ترامپ خطاب به تجمع طرفدارانش در ایالت آلاباما گفت: «ما باید وارد شویم، ما باید این کار را بکنیم وقتی که زمانش درست باشد. در حال حاضر ما ممکن است مجبور به ورود باشیم، برای اینکه این فرد(بایدن) که کشور ما را مدیریت می کند، تصمیمات وحشتناکی برای عقب نشینی کل ارتش قدرتمند ما گرفته است. ما ممکن است مجبور به بازگشت شویم. ممکن است هم نرویم. اگر شما آماده نباشید هیچ وقت آن ۴۵ هزار نفر را دوباره نخواهید دید.»

این چهارمین سخنرانی ترامپ در جمع هواداران از پایان دوره ریاست جمهوری وی است.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : اسپوتنیک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما