plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲
کد مطلب : ۱۹۹۴۹

ترامپ: خروج از افغانستان شرم آورترین بخش تاریخ آمریکا بود

رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده تأکید کرد که خروج از افغانستان، شرم‌آورترین و تحقیرآمیزترین بخش از تاریخ آمریکا بود.
ترامپ: خروج از افغانستان شرم آورترین بخش تاریخ آمریکا بود
به گزارش  ایصال نیوز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور ایالات متحده در گفت‌وگو با برنامه «زندگی، آزادی و لوین» شبکه آمریکایی «فاکس نیوز»، خروج از افغانستان را «شرم‌آورترین و تحقیرآمیزترین بخش از تاریخ ایالات متحده» توصیف کرد.

وی در این خصوص گفت: «من برای خروج با عزت و اقتدار بسیار زیاد (از افغانستان) آماده بودم. قرار نبود کسی کشته شود. قرار نبود ۸۵ میلیارد دلار (در افغانستان) جا بگذاریم. قرار نبود حتی ۱۰ سنت هم آن جا بگذاریم. گفتم که تمامی پیچ‌ها و میخ‌ها (تمامی تجهیزات) بیرون آورده می‌شود».

دونالد ترامپ سپس نوع خروج واشنگتن از افغانستان را تحقیرآمیز خواند و افزود که فکر نمی‌کرد، «همه‌چیز انقدر افتضاح پیش برود».

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا تصریح کرد که در انفجاری که در هنگام خروج آمریکا از افغانستان در فرودگاه کابل به وقوع پیوست، علاوه بر ۱۳ نظامی آمریکایی، نظامیانی از این کشور نیز مجروح شدند و اعضای بدن خود را از دست دادند اما کسی صحبتی از آن‌ها به میان نیاورد.

ترامپ گفت که با خانواده نظامیان آمریکایی کشته شده در انفجار کابل صحبت کرده و آن‌ها تأکید کرده‌اند که «هیچ‌وقت فکر نمی کردند که چنین اتفاقی برای عزیزانشان بیافتد». هشتم شهریور ماه، پنتاگون اعلام کرد که ایالات متحده آخرین نیروهای خود را از افغانستان خارج کرد و حضور نظامی این کشور پس از ۲۰ سال پایان یافت.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا به شدت به دلیل خروج شتابزده از افغانستان مورد انتقاد شدید جمهوری‌خواهان و بسیاری از دموکرات‌ها قرار دارد و بسیاری بر این باورند که پیشروی سریع طالبان در افغانستان و سلطه آن‌ها بر کابل، نتیجه سیاست‌های بایدن بوده است.

ژنرال «فرانک مک کنزی» فرمانده تروریست‌های سنتکام در زمان خروج کامل آمریکا از افغانستان به خبرنگاران گفت: «مسائل ناراحت‌کننده بسیاری در رابطه با این پرواز وجود دارد. ما نتوانستیم تمام آن‌هایی که می‌‌خواستیم را با این پرواز خارج کنیم با این حال به نظرم حتی اگر ۱۰ روز دیگر هم می‌ماندیم، باز نمی‌توانستیم همه را خارج کنیم».

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا بارها از نحوه خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان انتقاد کرده به طوریکه چندی پیشین نیز حمله انتحاری در کابل را که به کشته شدن بیش از ۱۸۰ نفر از جمله ۱۳ نظامی آمریکایی در اواخر اوت منجر شد را «تراژدی وحشتناک» خواند.

ترامپ بار دیگر در مصاحبه خود با فاکس‌نیوز ضمن انتقاد از سیاست‌های بایدن در اقتصاد و پذیرش پناهجویان گفت: «میلیون‌ها نفر بدون‌ آن‌که مورد بررسی قرار بگیرند وارد این کشور می‌شوند. کشورها در حال خالی کردن زندان‌های خود به داخل ایالات متحده هستند....مثل یک زباله‌دان»

وی دوران ریاست‌جمهوری خود را بسیار زیبا توصیف کرد و گفت که در دوران ۱۰ ماهه ریاست‌جمهوری بایدن، رخدادهای فاجعه‌باری در ایالات متحده به وقوع پیوسته است که نباید هرگز چنین می‌شد.

ترامپ در این خصوص به مجری شبکه فاکس‌نیوز گفت: «چنین حوادثی هرگز نباید اتفاق می‌افتاد».

دونالد ترامپ تاکنون پیروزی بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را نپذیرفته و بارها بدون ارائه سند تأکید کرده است که بایدن با تقلب موفق به پیروزی در انتخابات شده است و در مناسبات مختلف از قصد خود برای مشارکت مجدد در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا خبر داده است. با این حال، علی‌رغم دست و پازدن‌های ترامپ برای ورود مجدد به سیاست، بسیاری از نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اکثر آمریکایی‌ها از عملکرد بایدن و ترامپ ناراضی هستند و تمایلی به حمایت از هیچ‌کدام از این دو نفر ندارند.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما