plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
کد مطلب : ۱۸۲۶۲
در پی رحلت آیت الله فقیه ایمانی

امام جمعه اصفهان درگذشت آیت الله فقیه ایمانی را تسلیت گفت

عالمی که تا آخرین لحظه یار و مددکار مردم بود
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، درگذشت آیت الله سید کمال فقیه ایمانی استاد اخلاق و عالم وارسته و انقلابی را تسلیت گفت. استاندار اصفهان و مجمع نمایندگان اصفهان نیز در پیامهای جداگانه ای عروج ملکوتی این عالم برجسته را تسلیت گفتند.
امام جمعه اصفهان درگذشت آیت الله فقیه ایمانی را تسلیت گفت
به گزارش ایصال نیوز، در پیام آیت الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد که جمعه شب منتشر شد، آمده است: خبر ناگوار درگذشت استاد اخلاق و عالم وارسته و انقلابی مرحوم حضرت آیت الله آقای سید کمال فقیه ایمانی موجب تاثر و تاسف شد.

وی خاطر نشان کرد: عمر با برکت این عالم بزرگوار و استاد اخلاق مصروف فعالیت‌های متعدد و ماندگار انقلابی، تبلیغی، عمرانی و خدماتی شد و تا آخرین لحظه یار و مددکار مردم، مستضعفان ،طلاب و محققان علوم دینی بود.

ادامه پیام نماینده ولی فقیه در استان حاکیست: فعالیت‌های انقلابی علیه رژیم طاغوت قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و تاسیس چند مرکز درمانی و بیمارستان، حوزه علمیه، مرکز تحقیقات و کتابخانه، تألیف و چاپ تفسیر قرآن کریم به زبان‌های خارجی و ارسال به تشنگان معارف اسلامی در سراسر دنیا از جمله فعالیت‌های این استاد اخلاق و ولایتمدار پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود. آیت الله طباطبایی نژاد گفت: اینجانب این مصیبت و ثلمه بزرگ به اسلام همزمان با ایام سوگواری سالار شهیدان را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم(ارواحنافداه)، ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای(حفظه الله)، مراجع معظم تقلید، حوزه‌های علمیه، و مردم شریف و عالم پرور اصفهان و بویژه بیت مکرم ایشان تسلیت عرض نموده، از خداوند سبحان رحمت و رضوان الهی و علو درجات و حشر با حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را برای آن عالم عامل و صبر و اجر را برای بازماندگان خواستارم.

شایان ذکر است استاندار اصفهان و مجمع نمایندگان استان اصفهان نیز در پیامهای جداگانه ای عروج ملکوتی عالم برجسته آیت الله فقیه ایمانی را تسلیت گفتند.

آیت الله سید کمال فقیه ایمانی از علمای انقلابی و فعال در زمینه‌های فرهنگی، علمی و خیریه‌ دیروز جمعه به دلیل بیماری به دیار باقی شتافت.

این عالم وارسته هفته گذشته در بیمارستان عسگریه اصفهان به دلیل بیماری های زمینه ای ریوی و کلیوی، بستری شد که در ادامه به کرونا نیز مبتلا شد و دعوت حق را لبیک گفت.

آیت الله سید کمال فقیه ایمانی، در سال ۱۳۱۳ خورشیدی (برابر با ۱۳۵۳ قمری) در خانواده ای روحانی در محله امامزاده اسماعیل اصفهان چشم به جهان گشود. این عالم بزرگ در مدت تحصیل در حوزه از محضر استادان زیادی بهره برد و به مدرسه های گوناگون چون مدرسه حجتیه، فیضیه، دارالشفا و مدرسه خان رفت.

همچنین، در محضر استادان بزرگواری چون آیت الله نوری همدانی، حاج شیخ عبدالجواد اصفهانی، آیت الله مجاهدی تبریزی، آیت الله طباطبایی، آیت الله سلطانی و آیت الله مشکینی شاگردی کرد، مدارج علمی را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشت و به مراتب بالا دست یافت. وی همچنین، از درس خارج آیات عظام امام خمینی (ره) و آیت الله العظمی گلپایگانی بهره برد.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما