plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵
کد مطلب : ۱۸۱۸۱

روسیه: با دولت موقت افغانستان همکاری خواهیم کرد

نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان اعلام کرد که مسکو با دولت موقت افغانستان همکاری خواهد کرد. پاکستان نیز اعلام کرد وقتی زمانش برسد در راستای اجماع بین‌المللی، دولت طالبان را به‌رسمیت خواهد شناخت.
روسیه: با دولت موقت افغانستان همکاری خواهیم کرد
به گزارش ایصال نیوز، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان در گفت‌وگو با خبرگزاری «تاس» اعلام کرد: با دولت موقت که در افغانستان تشکیل خواهد شد، همکاری خواهیم کرد.

او در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا روسیه آماده است طالبان را به‌‌عنوان دولت قانونی افغانستان به‌رسمیت بشناسد یا نه؟ گفت: فعلا این را قبول نکردیم. همه چیز زمان خودش را دارد. منتظر باشیم و ببینیم.

از سوی دیگر، محمد شاه قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران در اسلام‌آباد گفت: وقتی که زمانش فرا برسد در راستای اجماع بین‌المللی، واقعیت‌های میدان و منافع ملی پاکستان، دولت طالبان را به‌رسمیت خواهیم شناخت.

گفتنی است، روند تسلط طالبان بر افغانستان در پی توافق صلح بین ایالات متحده و طالبان در فوریه 2020، روند خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان در سال جاری آغاز شد.

طالبان در ادامه مذاکرات با دولت افغانستان در دوحه، بسیاری از مناطق افغانستان را از ماه ژوئن و مراکز ولایات را در ماه گذشته تصرف کردند.

طالبان دیروز یکشنبه پس از محاصره حومه کابل وارد محله‌های اطراف آن شده و از دولت افغانستان خواست که اداره کشور و پایتخت را به صورت مسالمت‌آمیز به آنها واگذار کنند.
با خروج اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان از کشور، طالبان وارد ساختمان‌های دولتی شدند.

 در پی تصرف افغانستان توسط طالبان و ورود نیروهای این گروه به کابل، به تقاضای نروژ و استونی شورای امنیت سازمان ملل امروز دوشنبه برای بررسی و رسیدگی به این موضوع تشکیل جلسه اضطراری خواهد داد.

این نشست ساعت 10:00 صبح به وقت محلی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : آناتولی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما